Skrevet af: Caroline Høyberg, 8. september 2016 kl. 23.45
Vi har fået at vide, at man om efteråret kan klippe sine lavendel helt ned, så der kun står grene og stammer tilbage. Altså helt uden blade og blomster tilbage.
Efter at have gjort det, er vi nu blevet meget i tvivl og er derfor begyndt at søgte på Google, som desværre kun har bekræftet min frygt om at vi har været for grove ned vores lavendel.
Har vi ødelagt alt håb for igen at se blomster på vores meget gamle lavendel, eller er der chance for at de kan komme sig?
Håber i kan hjælpe mig!
Hilsen Caroline
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. september 2016 kl. 8.47
Det kommer helt an på vinteren. I en mild vinter er der en lille chance at de vil bryde igen. Måske kan du allerede om et par uger se små nye skud...... Hvis og såfremt.......
Det er på det absolut forkerte tidspunkt du har klippet lavendlerne så langt ned. På denne årstid klipper man kun de visne blomster af. Dog lader jeg dem sidde, de pynter med sne på og beskytter planten.
Det er hændt at jeg om foråret har klippet langt ned..... For langt efter sagkundskabens mening, men lavendlerne kom med nye skud.
Lad os høre om der kommer nye skud på de gamle grene.
Ingeborg
Skrevet af: Lars Holt, 9. september 2016 kl. 13.44
Vi har fornyligt behandlet emnet her på havenyt.
www.havenyt.dk/forum/prydhaven/16830.html
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Har jeg klippet min lavendel for meget?