Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2016 kl. 11.38
Min gamle forsythia busk var i kraftig vækst, dog helt viklet ind i et virvar af fjeldribesgrene. Det er helt utroligt, hvor lange, og hvor meget disse grene kan sno sig. Da forsythiaen var befriet, måtte den skæres meget kraftigt tilbage. Kan det blive en fin proportioneret busk igen eller skal jeg rekvirere muskelmænd til at grave den op?
Vil den evt. Kunne skyde nu eller først til foråret? Jeg er klar over at den ingen blomster får det første år.
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2016 kl. 12.15
Den skal nok komme igen. Forsyhia/vårguld- er nærmest umulige at slå ihjel.
Men- der går et par år før, den blomstrer igen.
Og min er klippet, savet og skambeskåret, da den var i vejen. I flere omgange.
Mvh
Tine
Skrevet af: Tilde P., 21. august 2016 kl. 14.39
@ Ingeborg.
Jeg ville nok til foråret skære den ned til 20 cm over jorden og så lade den skyde derfra. De skyder kun fra de øverste 20 cm af stappen, så efter min mening bliver den pænest ved at begynde helt forfra.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2016 kl. 16.47
@Tilde
Tak for svaret. Jeg har allerede klippet ned til ca. 20 cm over jorden, så jeg håber at det er ok. Det var sådan lidt" take it or leave it"
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Totalt nedklippet forsythiabusk