Skrevet af: Sarah Staalhøj, 19. august 2016 kl. 20.26
Hej med jer!
Jeg har lige købt en fin violinfigen og har en drøm om at opstamme den - hvordan gøre det bedst? Er det blot at klippe badende af løbende?
- Sarah
Skrevet af: Henry G., 19. august 2016 kl. 21.52
Hej Sara lad du bare din Ficus lyrata blive som den er, de første år vil den normalt vokse opad, kommer der senere "sidegrene" skal de fjernes mens de er 2-3 mm da derved ikke "bløder" så meget, smør evnt. straks trækul på såret. Når du har nået den stammehøjde du ønsker lader du planten vokse yderligere 6-7 blade uden at fjerne evnt. sideskud derefter kniber du toppen af. Planten skal stå så lyst som muligt uden direkte sol. En god idé er at dreje planten jævnlig. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Sarah Staalhøj, 20. august 2016 kl. 6.35
Tusinde tak!!
Skrevet af: Sarah Staalhøj, 3. juni 2020 kl. 14.23
Hej igen Henry
Jeg håber du kan hjælpe. Der er nu gået en del år og først i år er det gået stærkt med at vokse sig stor. Den er nu blevet 1,5 meter højere. Der har dog ikke fået nogen sideskud på noget tidspunkt... hvad gør jeg?
På forhånd tak!
MVH Sarah
Skrevet af: Søren Duun, 3. juni 2020 kl. 16.26
Jeg tror ikke at Henry G er her mere. Det er længe siden han sidst har svaret på noget herinde.
Skrevet af: Søren Duun, 3. juni 2020 kl. 16.33
Det er meget al. Inderlig at den ikke sætter nogle sideskud. Det sammen parasoltræ, gummifigen og andre.
Der er en tråd om beskæring af violinfigen. Ved ikke om du kan bruge den
www.havenyt.dk/forum/vindueskarmen/15664.html
Skrevet af: Søren Duun, 3. juni 2020 kl. 16.35
Det er meget alminderlig at den ikke sætter nogle sideskud. Det sammen gælder også for parasoltræ, gummifigen og andre af vores stueplanter..
Der er en tråd om beskæring af violinfigen på Havenyt.
Ved ikke om du kan bruge den?
www.havenyt.dk/forum/vindueskarmen/15664.html
Skrevet af: Sarah Staalhøj, 3. juni 2020 kl. 16.39
Tusinde tak Søren, jeg prøver mig frem :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Opstamning af violinfigen