Skrevet af: Sif Jasmin Højrup, 6. december 2015 kl. 15.00
Jeg har en masse sukkulenter som kaktusser (dem har jeg mange af) og aloe vera planter. Mit problem er at de dør! Min aloe vera plante er helt lysse grøn og var i starten mørke grøn og hår og strittede op af nu hænger den. Så er der mine kaltusser som der sker det samme for: lysse grønne og slatne. Nogle af bladene bliver også knas tørre, brune og tynde. Deres jord er tør. Og giver dem næsten intet vand men alligevel bliver de som sagt bløde. Nogen der kan hjælpe?? Tak!
Skrevet af: Henry G., 6. december 2015 kl. 16.31
Hej Sif når du fravælger alt drikkeligt, vil du også blive gul og tør. Alt levende skal bruge vand i en eller anden form for at overleve, alle arter kaktus skal også have væde, i naturen får de det bl.a. om natten hvor der kommer dug de kan optage. I et tørt rum(stue) kan selv kaktus ikke gro uden væde. Vand dine kaktus!Henry G.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 7. december 2015 kl. 8.53
de fleste kaktus og sukkulenter har bedst af en overvintringstemperatur på 10 og ned til et par grader - jeg har nogle hundrede - jeg mister sjældent nogle - de bliver ikke vandet fra først i november og til først i marts
Skrevet af: Svend Høst, 7. december 2015 kl. 10.44
Ja det er absolut bedst at overvintere kaktus/sukkulenter koldt(5-10 C)og tørt , jeg vander ikke mellem midt oktober og sidst i marts ,
Man kan godt overvintere inde i et godt sydvindue , men de har en tendens til at blive noget ranglet , giv vand 1 gang om måneden.
Skrevet af: Lis P., 7. december 2015 kl. 12.19
alle mine kaktus står ved 5-8 grader, ingen vand som Mogens skriver, kaktus bliver lange og blege hvis de står for varmt og får for lidt lys
Skrevet af: Tine Horsum, 7. december 2015 kl. 23.30
Pjat!
De vandes enten for meget- eller for lid! Min aloe vera døde ved et uheldt (glemte den ude- og frost kunne den ikke lide). Aloe vera skal vsndes en smule mere- end resten. Men ikke så meget mere!
Kaktus er noget helt andet, de kan lide grus i jorden, og skal aldrig eller sjældent vandes om vinteren.
Sukkulenter skal vandes en smule mere om vinteren men de tåler at tørre ret meget ud. Hvad de ikke tåler er: at stå over en varm radiator om vinteren, Hverken kaktus eller
sukkulenter.
Mvh
Tine- jyle/påske(pinse-kaktus- er noget andet. :-)
Skrevet af: Lis P., 8. december 2015 kl. 6.53
Tine mine sukkulenter får ikke vand fra november til marts de står ved 5-8 grader ligesom kaktuserne, det gør alle mine aloe også .
Skrevet af: Sif Jasmin Højrup, 8. december 2015 kl. 7.27
Tusind tak for alle svarene! Det er super dejligt at folk gider at byde ind og ved nu hvad jeg skal gøre❤️
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjælp mine sukkulenter dør!