Forum

Stiklinger af Pachira Aquatica?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Josephine P, 15. september 2015 kl. 11.43

Hej havevenner,

Jeg vil bare høre, om der er nogen, der har forstand på den bedste metode for mig at lave stiklinger af min lykkekastanje (pachira aquatica)?

Der er vokset ca. 10 cm ny grøn stilk/stamme ud af den, siden jeg købte den og tænker selv, at det er det bedste sted, at starte. Men før jeg skærer/klipper til, ville jeg bare høre, om der er nogen med erfaring herinde :)

(Tænker også at noget roddannerhormon ikke skader..)

Tak for hjælpen!

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 15. september 2015 kl. 15.53

Hej Josephine det vel nok eneste du kan gøre på denne årstid er at finde noget mos (findes i mange græsplæner) pak det rundt om basis på den nye stikling, pak så mosset ind i et stykke plastik så det kan holdes fugtigt omkring basis hvor rødderne vil fremkomme. Det er ikke sikkert der sker noget mere i år, da plantens hviletid måske snart begynder, normalt vokser disse planter i det nordlige Sydamerika. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Stiklinger af Pachira Aquatica?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Stiklinger af Pachira Aquatica?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider