Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2015 kl. 9.18
I øjeblikket. Har f. Eks. FAKTA udsalg af bedrollers. Jeg bruger dem som minidrivhuse når jeg har priklet ud i små potter. Man kan bore flere små huller i låget om ønsket. De er rare i perioder, hvor man skal slæbe planterne frem og tilbage. Jeg har intet drivhus. I starten er de også fine i vindueskarmen. De fås i flere størrelser. Jeg har købt størrelsen 590x400x170 mm. Næste år vil jeg lægge en bund af tilpasset "hundetæppe" i kassen. Dog kun forsøgsvis. Jeg ved ikke om det vil mugne eller få alger eller anden dårligdom, som kan sprede sig til planterne. Hvilket materiale bruger gartnerne i bunden af deres planteborde?
Ingeborg
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 2. september 2015 kl. 16.41
Man bruger et acryl-tæppe med eller uden indlæg af perforeret plastic.
Det kan ikke rådne eller mugne, men fordeler vandet fint, selv om bordet ikke er helt vandret.
Hilsen
Anne Marie
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2015 kl. 19.45
Tak for svaret Anne Marie Lønbæk. Det må være den slags, som man kan købe som gulvbeskyttelse når man maler ? Fås i store ruller.
Ingeborg
Skrevet af: Anders Spælling, 2. september 2015 kl. 20.11
Jeg har brugt et flyttetæppe. Ved dog ikke om det rådner med tiden? Nogen der ved det?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2015 kl. 22.19
Hej Anders. Jeg tror at hiundetæpper og flyttetæpper er det samme, men de er ikke lavet af acryl, men derimod af gammelt brugt opkradset textil. Derfor er jeg stærkt i tvivl om de er egnede over længere tid. Det er nok den slags, som Anne Marie skriver om, som dur til formålet.
Ingeborg
Skrevet af: Anders Spælling, 3. september 2015 kl. 13.53
lader til at de fint holder en hel sæson. så ryger de bare når vinteren banker på døren.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bedrollers er fine minidrivhuse