Forum

Californisk valmue – høste frø?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. august 2015 kl. 18.56

Hej - Jeg er betaget af den sarte ferskenfarve og de florlette blomster. Kan jeg tage frø til såning næste år? Frøkapslerne er jo helt anderledes end ved "normale" valmuer". I øjeblikket har jeg ladet alt for mange frøkapsler være på planten. Det går ud over blomstringen.
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 29. august 2015 kl. 20.07

Fandt dette link, som dels skriver at den overvintrer og skyder igen. dels at den selvsår, så mon ikke du kan tage frø?

Og den ER da virkelig skøn, Ingeborg!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. august 2015 kl. 21.05

Tak for svaret Freya
Desværre var der kun 2 af de såede planter som blev til noget. Jeg tror at min priklejord var for kraftig på grund af for meget kompost. Men de 2 planter jeg fik reddet, fik jeg for sjovs skyld plantet sammen med en overskydende petunia (Double pink cascade). Sidstnævnte er også helt forrygende. Jeg har flere af dem i store krukker. Som så ofte, kan en tilfældig sammenplantning være meget smuk.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 30. august 2015 kl. 9.38

Det har du ret i.

Nyt svar til emnet »Californisk valmue – høste frø?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Californisk valmue – høste frø?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider