Skrevet af: Karen, 28. juli 2004 kl. 19.59
Jeg har en del forskellige farver af de spanske margeritter, og undrer om jeg kan tage frø og så til næste år?
Og hvordan foregår det?
Karen
Skrevet af: Martin Larsen, 28. juli 2004 kl. 23.26
Det kan man godt iflg. forskellige hjemmesider jeg har kigget på. Vi vil selv forsøge. Lad frøstandene tørre og indsaml så frøene. Så dem næste forår, gerne indendøre eller under glas. Man kan også lade en plante overvintre frostfrit og så lave stiklinger af den.
Skrevet af: Merete Vinje, 29. juli 2004 kl. 16.34
Til Karen
Hvis du samler frø, kan du ikke være sikker på, hvad farve blomsterne får til næste år, fordi planterne har bestøvet hinanden på kryds og tværs. Kun hvis du tager stiklinge, kan du være sikker på at få netop de farver, du gerne vil have.
Indsamlede frø skal tørre godt (jeg lægger dem til tørre på køkkenrulle mindst en uges tid efter indsamling) og opbevares mørkt og tørt vinteren over.
Venlig hilsen
Merete
Skrevet af: Arne Jensen, 15. juli 2009 kl. 8.23
Margeritblomsten bliver spist, men hvad
Skrevet af: Petersen, 24. september 2009 kl. 7.43
Har taget frø af spansk marguerit. – men hvornår skal man mon så dem, for at få succes? jeg såede i marts indendørs i år, men planterne har endnu ikke fået blomster... er ej heller blevet særlig store.
til en anden læsers orientering, er dræbersneglene meget glade også for spansk m.
mvh lone
Skrevet af: Mogens; E., 24. september 2009 kl. 22.26
Sidste forår havde vi købt for mange spanske marguriter til krukkerne, så resten blev blev plantet ud i staudebedet. De visnede ned om vinteren i læ af stauderne, men i for sommeren piblede det op med mange nye skud af marguriterne og de blev meget store og flotte. Så frøene kan altså klare noget frost.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Spansk margerit