Forum

Månens faser, kan det bruges?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Bøll, 27. marts 2014 kl. 18.46

Er der nogen, som har erfaring med at dyrke og passe haven efter månens faser. Det er tilsyneladende en gammel metode og jeg kunne godt tænke mig at eksperimentere med det, så ved du noget, så kom frem med det!
Jeg har tænkt mig kun at anvende metoden til dyrkning af grønsager til en start.

Glæder mig til høre mere!
Anne

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 27. marts 2014 kl. 19.12

I Tyskland er det meget udbredt. Man får månekalendere, hvor der står, hvornår man sår hvad. Jeg har ikke prøvet det selv.
Held og lykke
Anne Marie

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. marts 2014 kl. 20.10

Hej Anne

Prøv at google Maria Thuns Såkalender - den er faktisk ret udbredt herhjemme :)

mvh
Anja

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 28. marts 2014 kl. 9.19

Ja vi lever i 2014 , men gammel overtro med månen er svær at udrydde , teorien var at når månen er ny så står månen og solen på linje og den fælles tyngdekraft ( flod) ville trække vand op i jorden og få planterne til at vokse bedre............

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. marts 2014 kl. 23.05

Jeg fandt på et tidspunkt en hjemmeside vistnok på tysk hvor man kunne indtaste datoen og så kunne man de de forskellige dage (eller månens faser) s egenskaber indenfor den biodynamiske dyrkning . Siden var ret god og have for man kunne spare kalenderen .

Det er mulig at den stadig findes .

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 29. marts 2014 kl. 10.36

Hej Anne hvis du kan læse og forstå tysk, har jeg en håndbog med årskalender, du måske kan bruge, den er et par år gammel, men alle så, prikle, plante og høstdatoer er beskrevet. Hilsen Henry G.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 29. marts 2014 kl. 12.09

Så vidt jeg har forstået så er dagene forskellige fra år til år. Så bogen skal være meget omfattende . Det er derfor at der er folk, som køber Marie Thuns kalender hvert år . Men om det så er de samme faser efter f.eks. 5-7 år ved jeg ikke . Muligvis da man jo har lavet et program , der styres efter månens faser. Men det er spændende læsning og mange biavler benytter den også .

Nyt svar til emnet »Månens faser, kan det bruges?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Månens faser, kan det bruges?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider