Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. januar 2014 kl. 14.35
Hej
For ca. 6 år siden fik jeg min nabo til endelig at klippe ligusterhækken på sin side tilbage. Hækken deler vore opkørsler og var efterhånden blevet ca. 2 meter bred.
Jeg hjalp med at klippe hendes side tilbage - næsten helt ind til stammen. Vores side har aldrig været så bred.
For 2 år siden har jeg så klippet vores side stramt tilbage - også næsten ind til stammen. Det så forfærdeligt ud, men havde også et praktisk formål: Nemlig at give plads til den påtvungne postkasse.
Sidste år så der allerede helt fint ud - og jeg er sikker på at vi får en fin smal hæk i år.
Mange venlige hilsner
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. januar 2014 kl. 14.37
Og sådan så det ud sidste år
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. januar 2014 kl. 14.40
Åh - nej - jeg beklager, men ved ikke, hvordan jeg fjerner det dobbelte billede.
Men sådan så der ud:
Skrevet af: Peter A., 29. januar 2014 kl. 22.09
Helt ærlig , hvad i alverden er meningen med dette her indlæg , der er ikke noget spørgsmål , og det virker bedøveligt ligegyldigt for alle os andre hvordan din hæk ser ud , vi har jo ikke set den før klipningen..............
Peter A.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. januar 2014 kl. 22.20
Hej Peter A.
Det kunne jo tænkes at andre end du er interesserede - og sure opstød er heller ikke særlig interessante :-)
Mange hilsner
Ingeborg
Ps. Mit indlæg kunne give andre mod til at gå så tæt med saksen.
Skrevet af: Ditlev Sørensen, 30. januar 2014 kl. 19.16
Hej Ingeborg,
Jeg synes dit indlæg var spændende. Jeg efterlyser ivrigt lignende indlæg. Det er nemmere at forestille sig tilvækst og lignende ud fra billeder. Er der nogle der har billeder af en hæksaks tilbliven fra plantet til færdighøjde. Sådan et billede pr år?hvad med beplantningerstilvækst f.eks. Læhegn og skovrejsning over en 5 - 10 års periode.
Mvh
Johan Ditlev
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. januar 2014 kl. 19.56
Tak Johan Ditlev
Vores interesser er jo meget forskellige. På det første billede har naboen allerede 2 år før fjernet ca. 1 meters bredde af hækken. Nu var det så min tur - også fordi vores hæk er klippet hvert år - i modsætning til naboens hæk. Der er jo grænser for hvor tæt jeg kunne gå på min side, hvis ikke det hele skulle vælte over til naboen. På billedet synes jeg at man kan se lidt af hvor bred hækken var på vores side og hvor langt jeg klippede ind. Faktisk så tæt ind til stammen som muligt. I år er der rigtig mange bær i hækken. Mon den gør oprør?
Nu har vi i hvert tilfælde en hæk på ca. 60 cm bredde i alt.
Mange venlige hilsner
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > LIgusterhækken der blev klippet tilbage