Skrevet af: Peter A., 5. oktober 2013 kl. 14.47
I juni krydsede jeg min røde engletrompet med naboens røde engletrompet , og det bar frugt ,bogstaveligt , der hænger en 18cm lang og 3 cm i diameter grøn frugt , forhåbeligt med frø i , mit spørgsmål er , skal jeg plukke den af eller lade den sidde til den falder af. Jeg skal bruge frøene til at så til foråret.
Peter A.
Skrevet af: Søren S Duun, 5. oktober 2013 kl. 15.04
Hej Peter.
Jeg vil lade den sidde til den selv falder af, så er du sikker på at frøene er moden . Det ville være utrolig ærgelig hvis du høster frugten før tid, så kan du lige så godt kassere den .
Hilsen Søren .
Skrevet af: Søren S Duun, 6. oktober 2013 kl. 17.37
Jeg kommer i tanke om at frøkapslen er den samme som hos de andre Datura sorter og her åbner kapslen sig når frøene er moden . Derfor cb il jeg lade den side til det sker af sig selv.
Skrevet af: Peter A., 7. oktober 2013 kl. 9.47
Tak for svaret Søren , foreløbig blver frugten hængende , og en lille rettelse , datura er pigæble , brugmansia er engletrompeter , de ligner hianden men er 2 forskellge planter , førhen var de i en stor familie som hed datura , du er ikke den første der tager fejl .
Peter A.
Skrevet af: Søren S Duun, 7. oktober 2013 kl. 12.27
Det ved jeg godt men det var kapslen jeg mente var ens.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Frugt på engletrompet