Forum

Frugt på engletrompet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 5. oktober 2013 kl. 14.47

I juni krydsede jeg min røde engletrompet med naboens røde engletrompet , og det bar frugt ,bogstaveligt , der hænger en 18cm lang og 3 cm i diameter grøn frugt , forhåbeligt med frø i , mit spørgsmål er , skal jeg plukke den af eller lade den sidde til den falder af. Jeg skal bruge frøene til at så til foråret.

Peter A.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. oktober 2013 kl. 15.04

Hej Peter.

Jeg vil lade den sidde til den selv falder af, så er du sikker på at frøene er moden . Det ville være utrolig ærgelig hvis du høster frugten før tid, så kan du lige så godt kassere den .

Hilsen Søren .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. oktober 2013 kl. 17.37

Jeg kommer i tanke om at frøkapslen er den samme som hos de andre Datura sorter og her åbner kapslen sig når frøene er moden . Derfor cb il jeg lade den side til det sker af sig selv.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 7. oktober 2013 kl. 9.47

Tak for svaret Søren , foreløbig blver frugten hængende , og en lille rettelse , datura er pigæble , brugmansia er engletrompeter , de ligner hianden men er 2 forskellge planter , førhen var de i en stor familie som hed datura , du er ikke den første der tager fejl .

Peter A.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. oktober 2013 kl. 12.27

Det ved jeg godt men det var kapslen jeg mente var ens.

Nyt svar til emnet »Frugt på engletrompet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Frugt på engletrompet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider