Skrevet af: Søren M, 19. august 2013 kl. 14.59
Hvad gør i for at beskytte jeres hindbær mod fugle?
I år har jeg lagt et net over bedet. Det fungere fint fuglene får lidt uden at risikere livet, - men vi får flere..
- Men det ser ikke særlig fint ud, og det bliver noget hø at få de gamle stængler ud af nettet til efteråret.
Har i nogle metoder, som beskytter hindbærene mod fugle?
Skrevet af: Bente Madsen, 19. august 2013 kl. 15.53
Vi har slet ikke problemer med at fuglene spiser vores hindbær. Det er efterårshindbær, kan det være derfor?
Skrevet af: Anja Egeriis, 19. august 2013 kl. 19.41
Jeg har aldrig haft problemer med fugle i hindbærrene - hverken de tidlige eller de sene :)
Skrevet af: Tom Andersen, 19. august 2013 kl. 20.55
Hej Søren
Jeg er så den tredie i koret, der aldrig har oplevet fugle som et problem i hindbær - jeg tror du kan gemme nettet væk eller bruge det på jordbærene næste år :)
Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 19. august 2013 kl. 21.48
Hej
det er ikke det mest kendte problem med hindbær - men når nu det er, så er er en læsning jo værd at kigge efter.
Især med blåbær ved jeg at nogle bygger "bærgårde" (overdækkede indhegninger) så det er enkelt at gå og plukke. Men om det er kønnere end net ved jeg ikke
Skrevet af: Freya Grossmann, 19. august 2013 kl. 22.12
Du kan også prøve at skræmme fuglene med "blink" - man hænger spejle eller andet der glimter op. De vil så reflektere solen og virke som fugleskræmsler. Det bruger nogen infrugttræer.
Net giver også risiko for, at småfugle sidder fast - det nedsætter blinkene risikoen for..
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hindbær beskyttelse mod fugle