Skrevet af: Charlotte Østervang, 19. juli 2013 kl. 13.06
Er dette frø der åbenbarer sig? Kan jeg blot sprede dem på jorden nu eller skal de ned i jorden? Eller vente til foråret og forspire?
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 19. juli 2013 kl. 15.25
Hej Charlotte,
Det er frø af Allium, ikke?
Du kan godt tage dem nu - de er sorte, og dermed modne. Det bedste tidspunkt at så dem på er om efteråret eller tidligt på vinteren (januar), så de bliver udsat for nogle kuldeperioder.
Du skal blot være forberedt på - afhængig af, hvilken sort det er - at det tager 3-6 år, før de blomstrer. Så der, du sår dem, skal du kunne lade dem være i nogle år. Når de bliver større, kan du plante dem ud.
Elsebeth
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 19. juli 2013 kl. 15.27
Undskyld - jeg glemte det sidste spørgsmål. Egentlig kunne du nok godt bare lægge dem på jorden, men så tror jeg, de bliver spist, så jeg ville dække dem med 0,5-1 cm jord.
Elsebeth
Skrevet af: Charlotte Østervang, 19. juli 2013 kl. 15.31
Tak Elsebeth!
Jo det må være løgslægten. Fandt den knækket i en forladt have. Jeg samler frøene og lægger dem i - lidt under - jorden når efteråret kommer. Og så ser vi...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Frø?