Forum

Solsikke indendørs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Amalie B., 16. juli 2013 kl. 15.53

Hej.
Jeg har for en måneds tid siden købt en solsikke, som jeg var sikker på var til at have indendørs. Den er ca. 25 cm. høj og var i blomst da jeg købte den.
Satte den i vindueskarmen hvor der er masser af sol og den fik godt med vand, men den begyndte bare at dø. Så jeg flyttede den væk fra vinduet. Har sørget for at vande den, men ikke for meget, men den ser bare værre og værre ud - bladene visner - de nederste først - og selve blomsten ser også rigtig træls ud.
Hvad gør jeg forkert???

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 16. juli 2013 kl. 22.07

Overvande den..................

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. juli 2013 kl. 22.17

For lille potte?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 16. juli 2013 kl. 23.28

Hej Amalie din solsikke er ved at komme i den alder, hvor den begynder at visne, den har måske været indenfor alle dage, og måske ikke blevet bestøvet, solsikker er en 1-årig sommerblomst der normalt står udenfor. Hilsen Henry G.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Amalie B., 17. juli 2013 kl. 10.33

Vil det sige den ikke kan redes?
Eller kan jeg stille den ud og håber den kommer igen (til næste år?)?

Til en anden gang;
Hvor meget skal en solsikke vandes?
Og har den bedst af at stå ude og i solen?
Hvornår og hvor længe blomstre de?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 17. juli 2013 kl. 12.02

Hvornår den blomstrer afhænger af såningen. Jeg har solsikker (ude) som ikke blomstrer endnu, og jeg forventer at kunne høste frøene engang ud på efteråret.
De små til vindueskarmen er sikkert fra gartneri, og så kan de komme tidligere.
Den kommer ikke igen næste år, da det -som Henry skriver - er en sommerblomst, ikke en staude.
Hvis den er bestøvet, sætter den frø, som du kan dyrke til næste år - men muligvis med varierende resultat, da de lave sorter måske er hybrider.
Ellers kan fuglene spise frøene til vinter.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Amalie B., 17. juli 2013 kl. 12.09

Nå for søren...
Jeg må se om jeg kan få fat i nogle små solsikker der kan være i altan-kasserne, og håbe på de bliver bedre (solsikker er jo, efter min mening, de fineste blomster der findes :) ).

Tak for hjælpen :)

Mvh
Amalie

Nyt svar til emnet »Solsikke indendørs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Solsikke indendørs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider