Skrevet af: Maria., 5. juli 2013 kl. 15.00
Har I set ham her før (instruktionsvideo i at lave stiklinger)?
"A Simple Way To Root Plants From Cuttings"
www.youtube.com/watch?v=WyXSNzywqvw
Hvad tænker I?
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 5. juli 2013 kl. 15.29
Fascinerende. Men det er jo egentlig ikke nyt, er det? Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har prøvet det. Jeg har fundet ud af, at det er meget nemt at gøre med floks, så det vil jeg prøve, når jeg får nogle floks og de bliver store nok. Dem kan man ikke få for mange af.
Elsebeth
Skrevet af: Søren S Duun, 5. juli 2013 kl. 17.03
Jeg undrer mig over at han ikke vandet jorden hvor stiklingerne er sat i.
Ellers ligner det den måde de fleste laver deres stiklinger på , i jord, ikke sand .
Skrevet af: Henry Gregersen, 5. juli 2013 kl. 19.58
Mange flere burde lave deres egne planter af stiklinger, det er så let og sjovt.
Skrevet af: Jan E, 5. juli 2013 kl. 20.50
Jeg tænker bare ... om sandet ikke er for tungt og komprimeret for rødderne (at vokse i), i forhold til jord?
Nå, men manden må jo have noget at ha' det i ...
Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juli 2013 kl. 21.14
Jeg laver ofte stiklinger i rent grus - det fungerer godt med de fleste ting :)
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 5. juli 2013 kl. 22.03
Hvilke planter kan man nemt gøre det med? Udover floks, som jeg har hørt skulle være nemme.
Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juli 2013 kl. 22.34
Ikke lige til at lave en liste over :)
Men jeg prøver mig frem, og mange gange virker det - ellers kan man søge på den specifikke plante, man gerne vil vide noget om...
Skrevet af: Henry G., 5. juli 2013 kl. 23.58
Rent kalk og lerfrit fint sand er det bedste at sætte stiklinger i, da eventuelle svampe angreb ikke spreder sig så let i rent sand, og de fine nye rødder finder let vej. Jeg bruger altid strandsand. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. juli 2013 kl. 8.54
jeg laver altid stiklinger i groft grus - der er mere luft til roddannelsen - sand bliver meget kompakt - jeg bruger det til alle former for træagtige stiklinger - til urteagtige som fuksia pelargonier bruger jeg halvt grus og halvt plantejord -
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Lave stiklinger i sand?