Forum

Hjælp til at plante et palme frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria M., 16. juni 2013 kl. 12.41

Vi havde et palmefrø med hjem fra Mallorca sidste år, Palmera Botella hedder det. Er der nogen der ved hvordan det skal plantes? Der står i instruktionen "soak 24 hours before sewing", jeg har viklet det ind i våd køkkenrulle, er det nok? Frøet er på størrelse med en valnød..

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 16. juni 2013 kl. 13.34

Hej Maria....den skal ligges i rimelig varm vand og stilles hvor vandet forbliver lunken...husk at skifte vandet hver anden dag i en uges tid da nogle palmer frigør et stof som gør at det ik vil spire....palmen hedder også Hyophorbe lagenicaulis...eller flaske Palme den er ik den nemmeste at holde i DK..har selv en del palmer men af den mere hårdføre slags..

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 16. juni 2013 kl. 15.15

Der står "soak 24 *hours* before sewing" - ikke dage, så det med at skifte vand bliver næppe aktuelt. ;-)

Peter

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 16. juni 2013 kl. 23.10

Hej Maria....denne side bruger jeg når jeg sår mine palmer....Rare palm seeds....det med de 24 timer dur ik de skal i varm vand for at vække kimen i frøet...nogle skal næsten i kogende vand da palmefrø har en meget hård skal som skal blødgøres inden den kan spire og din Palme frø vil ta fra 2 til 6 mdr måske mere alt efter hvor gammel frøet er...men prøv den side...den er på Engelsk men lærerig.

Nyt svar til emnet »Hjælp til at plante et palme frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjælp til at plante et palme frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider