Skrevet af: Betina Hjorth, 20. april 2013 kl. 15.13
Hej
Pga. min lille køkkenhave, så tænker jeg meget i at dyrke jorden året rundt. Altså 2 afgrøder om året.
Min køkkenhave bliver i år udvidet med det dobbelte, men det er græstørv der bliver vendt. Så ingen rodfrugter i de nye bed.
Jeg har sat hvidløg i oktober som anbefaldet og de står pænt med 25 cm grønne toppe og 4 rækker i et bed på 120 cm.
Derfor tænkte jeg at jeg måske kunne så Skorzonerrødder mellem hvidløgen.
Vil det skade hvidløgene eller bliver skorzonerrødderne skadet, når hvidløgene skal op ?
Venlig hilsen Betina
Skrevet af: Søren S Duun, 20. april 2013 kl. 17.05
Som jeg læser det lyder det meget fornuftig og jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan sætte skorzonerrødder sammen med hvidløg, skorzonerrødder er toårig og bliver ikke så store i år . Har du undersøgt om de er gode naboplanter .?
Skrevet af: Betina Hjorth, 20. april 2013 kl. 19.18
Hej
Jeg kan finde artikler på at Skorzonerrod er godt med gulerødder (mod fluer) og andre rodfrugter, men ikke at de går godt med hvidløg. Heller ikke at de skulle være dårlige for hinanden.
Venlig Hilsen Betina
Skrevet af: Helle *, 21. april 2013 kl. 15.48
Engang for mange år siden læste jeg at løg og gulerødder er gode sammen, vist nok for at holde larver væk fra gulerødderne.
Så jeg synes det lyder som en god ide med skorzonerødder og hvidløg.
Nu er hvidløg ikke så store så de kan måske nok graves op med en mindre skovl, så du ikke kommer til at skade de lange rødder ved siden af.
Skrevet af: Betina Hjorth, 21. april 2013 kl. 21.05
Jeg vil prøve at så skorzonerrødder mellem mine små hvidløg (topløg fra sidste år).
Går det galt, så er skaden ikke så stor. Går det godt, så er jeg blevet lidt klogere og har flere afgrøder at høste af. :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Skorzonerrødder mellem hvidløg