Skrevet af: Peter Kristensen, 30. marts 2013 kl. 10.53
Hej
Er ved at tegne nogle kassetter som skal være ca. 180 cm i bredde , 25 cm tykke og ca 120 cm høje. Det er meningen jeg vil lave en plantekasse i de sidste 30 cm af højden. Her vil jeg plante enten tuja, buksbom eller lignende. Jeg har styr på vandingen, men hvilke arter vil være velegnede og hårdføre nok. Jeg frygter lidt, for meget sol og frost.
mvh
Peter
Skrevet af: Peter Kristensen, 30. marts 2013 kl. 10.55
Hej
Er ved at tegne nogle kassetter som skal være ca. 180 cm i bredde , 25 cm tykke og ca 120 cm høje. Det er meningen jeg vil lave en plantekasse i de sidste 30 cm af højden. Her vil jeg plante enten tuja, buksbom eller lignende. Jeg har styr på vandingen, men hvilke arter vil være velegnede og hårdføre nok. Jeg frygter lidt, for meget sol og frost.
mvh
Peter
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. marts 2013 kl. 9.36
Hej Peter,
Det kommer jo nok an på, hvordan de står? Står de meget udsat, eller står de lidt i læ? Står de i fuld sol?
Og så lyder 30 cm jord ikke af frygtelig meget i mine ører, hvis du vil plante tuja eller buksbom. Jeg tror, du vil have gavn af et dybere jordlag - måske 50-70 cm?
Elsebeth
Skrevet af: Anja Egeriis, 31. marts 2013 kl. 12.40
Hvad skal de nederste 90 cm bruges til? Kan du ikke bare fylde jord i hele kassen?
De planter, du nævner, vil have svært at klare sig med så lidt jord...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > »Højbede« i kasetteform