Skrevet af: Lau S, 18. marts 2013 kl. 14.41
Jeg kunne godt tænke mig at gro en lille birk inde i min stue, i en stor spand. Er det muligt at vande Birken med vand med frugtfarve i og på den måde farve birkens blade og evt barken??
muligvis lilla? Hvis man koger rødkål og bruger saften?
Skrevet af: Freya Grossmann, 19. marts 2013 kl. 21.46
Hvorfor det om jeg må spørge?
Birk er ekstremt vandkrævende og har stærke rødder - vil sandsynligvis kunne sprænge spanden...
Pollenallergi?
Skrevet af: Søren S Duun, 19. marts 2013 kl. 22.21
Prøv det, også jeg er nysgerrig. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre. Man kan jo farve andre blomster med lidt snyd. Spørgsmålet er bare hvad du skal bruge til det. Jeg tror ikke at saften fra rødkål kan gøre det .
Hemmeligheden ligger i hvor store celler planten har for jo mere farve vil den opsamle og jo mere farve den får tilført .
Skrevet af: Peter A., 20. marts 2013 kl. 9.28
Problemet er at et birketræ kan ikke overvinter inde i en varm tør stueluft , det skal have en kold hvileperiode hvor det smider alle bladene.
P.A.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. marts 2013 kl. 10.15
Birketræ, der kommer ind i den tørre stuevarme, vil lynhurtigt blive fuld af lus, da de sidder skjult i knopperne og venter til varmere tider. I stuen er der jo ingen fugle til at afluse træet.
Birkebark er dødt vandafvisende materiale, så det trækker ikke vand.
Hvis du vil have en birk med røde blade, så køb en Blodbirk/Rødbirk.
Hilsen
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kan man naturligt farve et træ?