Forum

Hvornår skal chilierne gødes?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 9. februar 2013 kl. 9.08

Nu har jeg sået chilier og peberfrugter i vindueskarmen og de er spiret fint. Der er kommet et bladpar udover kimbladene. Hvornår skal jeg begynde at gøde planterne?

Mvh Mette

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. februar 2013 kl. 9.27

Hej Mette

De skal prikles over i en almindelig pottejord inden så længe, og der er "indbygget" gødning i den til en måneds tid. Så er de sikkert store nok til næste krukkestørrelse, hvor de jo igen får frisk jord med gødning.

Så det er først, når de har stået en måneds tid i deres blivende potte, du skal begynde at gøde dem. Jeg giver mine tomatgødning i halv opløsning - de trives fint, og det er billigere end "rigtig" chiligødning :)

Jeg køber min gødning her:

www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=56&products_id=2622

Alt efter hvor mange planter, du har, rækker en flaske til en sæson eller to.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 9. februar 2013 kl. 12.55

Tak Anja

Mine chilier er dog sået, så der kun vokser en i hver potte, så de skal bare plantes om, ikke prikles. Tror du ikke jeg skal lade dem fylde potten lidt mere ud med rødder før de plantes om? Skal de så have gødning?
Efter at have næsten druknet i chiliplanter flere år har jeg skruet lidt ned på antallet! Så er der også bedre plads i vindueskarmen!

Mvh Mette

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. februar 2013 kl. 13.15

Hvor store er dine potter? Jeg planter om i næste størrelse, så snart jeg kan se rødder i bunden af potten :)

De står i ren såjord, ikke?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. februar 2013 kl. 16.24

Hej
Den gødning, som der linkes til omtales bl.a. som:

"Den unikke sammensætning af humus og aktive mikroorganismer i biobact giver en levende og sund jord til dine tomatplanter"

Den beskrivelse lød i mine øre som - øh, skal vi sige "luftig" - og jeg forsøgte at finde nogle fakta på nettet, men det har jeg ikke haft held med.

Er der nogle her, som kender nærmere til indholdet?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. februar 2013 kl. 16.29

Næh - måske skulle man hive fat i producenten?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. februar 2013 kl. 16.29

Nyt svar til emnet »Hvornår skal chilierne gødes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvornår skal chilierne gødes?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider