Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 4. februar 2013 kl. 8.25
hej
vil bare fortælle at mine citron træer nu ogdå står i blomst
dufter så enormt dejligt i hele stueetagen
tilskud a f lys og insekt pinde gør sit
for at aflaste plant er ne
det så herligt i den mørke tid
er meget spændt på hele perioden msrts-okt hvor de kommer i have
mvh René
Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 4. februar 2013 kl. 8.28
hrt fra anden vinkel
Skrevet af: Anja Egeriis, 4. februar 2013 kl. 9.51
Hej René
Fine planter - men dette er jo et økologisk forum, så insektpindene er ikke lige det, som bruges her :)
Hvis du læser på pakningen, kan du i øvrigt se, at de slet ikke må bruges til spiselige afgrøder, så måske du skulle finde på noget andet? Det er noget giftigt stads...
Jeg bruger nyttedyr i drivhuset (har også brugt dem indendørs en vinter, hvor mine chilier fik lus) og insektsæbe og Neemolie ude til mine planter - virker fint for mig :)
Mvh
Anja
Skrevet af: Mogens; E., 4. februar 2013 kl. 11.04
Rigtig flotte planter Rene, og jeg må give Anja ret, det er noget giftigt stas. De skriver at når man har rørt ved pindene skal man huske at vaske fingre inden man smøger tobak. Livrem med seler.
Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 4. februar 2013 kl. 22.09
hej
jeg kan ej helt tilmelde mig at,indsektpinde med aktivstoffet :Imidachloprtid 50mg/pind..er enormt skadeligt..
bayer som markedesføre dette har ikke råd til at vildlede forbrugerne,og kan stå inde for at pakker og rester kan smides ud med alm dagrenovation..
jeg mener ikke det på nogen måde er direkte sundt, men i den forbindelse har mange af os herinde jo også fat i miljøbelastende
tiltag som div vækstlys som har div gasser og det som er værre
jeg mener bare at,når vi vil så meget med det vi brænder for;
er der så meget til rådighed som feks alverdens gødninger,,
ph balance midler osv
under alle omstændighedder kommer der aldrig rovbiller ind bag min hoveddør..
mvh RENE
Skrevet af: Tom Andersen, 4. februar 2013 kl. 22.15
@Rene
Du er nødt til at acceptere, at havenyt.dk er et forum for økologisk dyrkning og så tale kunstgødning og pesticider et andet sted.
Det er jo som udgangspunkt valgt fra her og kan virke ret så irriterende, når nogen insisterer på at argumentere for deres brug.
Skrevet af: Freya Grossmann, 5. februar 2013 kl. 9.15
@Rene: Forskellen er jo, at vækstlys er tilladt til økologisk dyrkning, og det er diesel til traktoren også - men det er pesticider og kunstgødning ikke. Så dine flotte anprisninger af Bayer preller af på mig/os!
Inden for landbruget er Bayer kendt for at have en del problematiske produkter i deres sortiment.
Og når man nu har et økologisk haveforum - så gider vi faktisk ikke høre på/læse om anprisninger af kemikalieindustrien!
Det må du respektere - eller finde et andet haveforum at dele din ideologi med.
Skrevet af: Freya Grossmann, 5. februar 2013 kl. 9.20
Til orientering skriver wikipedia bl.a. følgende om imidacloprid:
Recent research suggests that widespread agricultural use of imidacloprid and other pesticides may be contributing to honey bee colony collapse disorder, the decline of honey bee colonies in Europe and North America observed since 2006. As a result, several countries have restricted use of imidacloprid and other neonicotinoids. In January 2013, the European Food Safety Authority stated that neonicotinoids pose an unacceptably high risk to bees, and that the industry-sponsored science upon which regulatory agencies' claims of safety have relied may be flawed, concluding that, "A high acute risk to honey bees was identified from exposure via dust drift for the seed treatment uses in maize, oilseed rape and cereals. A high acute risk was also identified from exposure via residues in nectar and/or pollen."
Bemærk, at der i teksten bl.a. står, at den industrisponsorerede videnskab er fejlbehæftet, når den nedtoner problemerne (her truslen mod bierne) med deres produkter.
Truslen mod økosystemet - her bierne - er årsagen til at økologer takker nej til at bruge pesticider.
Skrevet af: Freya Grossmann, 5. februar 2013 kl. 9.22
For det tredje: Jeg er i affaldsbranchen: Pesticider skal afleveres som farligt affald på genrbugsstationen eller miljøbilen - ikke som dagrenovation - selv om Bayer skriver dette!
Skrevet af: Rene Zittauerløg På Hansen, 5. februar 2013 kl. 10.03
hej kæte folkens
tak for jeres opmærksomhed og store
engagement
også omkring hvilke hjælpemidler der hensigtsmæssige
at benytte
så det uddebateret ;
en lille anmærkning fra mig vil være:vi skal være lidt
varsomme med at bruge " censur" på
andre brugeres ordvalg
nu håber jeg ikke igen at trigge nogle til at
udmelde om havenyt.dk s koncept
det har jeg læst og gør alt for at følge min
bevæggrund,for at benytte er min begejstring
for det grønne
ønsker positiv dag til alle
rene
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vækst citroser