Skrevet af: A, 11. maj 2004 kl. 22.03
Jeg er ret vild med buksbomhække, men er lidt i tvivl om hvor tæt stiklingerne skal sættes. Er der nogen som ved dette?
Tak for hjælpen, fra Anette
Skrevet af: Grete Larsen, 12. maj 2004 kl. 1.08
Hej Anette.
Prøv at søge under ordet: Buskbom,her oppe i højre hjørne.Du finder fire spørgsmål/svar.
Fra du sætter de små stiklinger,-og til de bliver til noget,kan der godt gå et års tid.Sæt dem i en kasse som beskrevet i svaret med krydderurter omkranset af en buskbomhæk.
Venligst Grete.
Skrevet af: A, 12. maj 2004 kl. 21.54
Hej Grete.
Jamen det har jeg skam gjort – søgt under buksbom altså, det blev jeg bare ikke klogere af. Jeg vil glemme at vande stiklingerne hvis jeg bare sætter dem i en kasse/potte, så derfor har jeg valgt at sætte dem direkte i jorden, men jeg ved bare ikke hvor tæt jeg skal sætte dem. Og det står der altså intet om...
H fra Anette
Skrevet af: Boi Jensen, 11. september 2005 kl. 14.32
Hej Anette
Ingen betydning hvor tæt du sætter dem, normalt når vi har pladsproblemer kan vi finde på at sætte flere i hvert hul og hullerne står med 4½ cm afstand på hver led.Så de kan stå tæt – de skal bare omplantes når du synes de står for tæt.
Endelig udplantning med 20 cm mellemrum vil jeg synes er fint ved sorterne Buxus Arborescens og Buxus Faulkner
Skrevet af: Ebbe Feveile, 5. oktober 2007 kl. 14.02
Hvad tid på året er bedst at klippe buskbomhække? Hvis jeg klipper nu i oktober, hvad så? Er det for sent på året?
Venter spændt på et godt råd.
m.v.h.
Ebbe Feveile
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Buksbomhække