Forum

Skal vore »plejer« metoder ændres?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. oktober 2012 kl. 21.39

Hej
I et andet indlæg har jeg spurgt om man kunne minimere mos i plænen ved at give en omgang gødning omkring 1. september. Svaret var at det var spild af tid og penge.
Desuden gik svaret også på at det lade mos være mos, sådan i al almindelighed. Men det svar du'r ikke, når jeg ikke vil have mos!

Hos ALDI sælger de Efterårsgødning til græsplæner i denne tid.
Så helt tumpet var mit spørgsmål ikke og til trods for at jeg blev frarådet at sprede gødning, gjorde jeg det alligevel - og se, resultatet er fint græs og nul mos - også på denne årstid.

Måske er der mange andre "plejer" ting, som skulle revideres i henhold til den klimaforandring vi oplever. I denne regnfulde sommer er der bestemt mange ting, som er gået anderledes end de plejer.

mange venlige hilsner
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. oktober 2012 kl. 6.57

Hej Ingeborg

Du får jo svar, som du spørger! Havenyt er jo ikke bare et haveforum, men et haveforum med vægt på det økologiske/ naturlige.

Det du gør, er jo som man plejer - altså i det konventionelle havebrug igennem de sidste 60 år :-)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. oktober 2012 kl. 15.04

Bruger man kunstgødning er 1 september ikke sent . Havde der været tale om organisk gødning, som skal virke over 3-4 måneder for at virke , dur det ikke.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. oktober 2012 kl. 21.01

Måske skal jeg lige nævne at 1 september er når vil taler gødning af græs og kun græs og kun når der bruges kunstgødning .

Nyt svar til emnet »Skal vore »plejer« metoder ændres?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Skal vore »plejer« metoder ændres?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider