Skrevet af: Rasmus R., 25. september 2012 kl. 8.06
nogle der har erfaring med at dyrke sukkerløn i danmark? hvordan man holder den "nogenlunde" frostfri, så den ikke fryser helt tilbage.
hvad kan man gøre for at hjælpe den bedst på vej, og senere få et rigtigt stort og smukt træ, med søde safter :D
håber nogle kloge folk kan hjælpe mig,
mange tak :)
Skrevet af: Anja Egeriis, 25. september 2012 kl. 18.33
Hej Rasmus
Iflg. Google er der i hvert fald mindst en planteskole, der sælger den - de må jo vide, hvor hårdfør den er :)
mvh
Anja
Skrevet af: Søren S Duun, 25. september 2012 kl. 21.56
Vi har nogle af dem stående her i kommunen ,bl.a som alle træer. Hvis du kommer forbi enghavegård skole (Gladsaxe) står de på begge sider af vejen . De er rimelig hårdfør .
Skrevet af: Boi Jensen, 26. september 2012 kl. 7.42
Hej Rasmus
Jeg har i flere år haft nogle stående, uden det har givet problemer, og så vidt jeg ved, kommer det fra Nordamerika, hvor der ofte er meget lave temperaturer, så den burde uden problemer kunne klare den danske vinter, også fremover.
Jeg bruger den bl.a. som tidlig biplante, da blomsterne producerer store mængder honning.
Skrevet af: Rasmus R., 26. september 2012 kl. 10.24
de er meget følsomme som unge, især over for frost, pågrund af at det danske klima er sådan, at temperaturen svinger meget om vinteren. det kan så gøre at træet sender saften op for tidligt. og så springer træet.
- vil gerne høre om nogle har prøvet at passe et ungt og følsomt træ? :)
Skrevet af: Boi Jensen, 26. september 2012 kl. 19.13
Jeg har 2 træer, der stod ude i denne vinter som 1-års - på 30-50 cm i højden, de har overhovedet ikke taget skade, som ellers mange træer har. De har begge dannet et fint topskud og er blevet over 1 meter høje.
Sidste vinter var speciel hård da vi fik hård frost og stærk blæst et stykke ind i foråret, så kan de tåle det, må de kunne klare det meste.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Acer saccharum, sugar marple