Forum

Cosmos der ikke blomstrer.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle Willum J., 21. september 2012 kl. 23.28

Jeg undrer mig, jeg har sat en håndfuld Cosmos, Stolte Kavalerer. Nogle er sat i potter, og de blomstrer og har gjort det et stykke tid. En 5-6 planter er sat direkte i jorden, to steder i haven. På disse er der overhovedet ikke antydning af blomsrer eller knopper. Planterne i potterne har blomstret længe.
De er sat samtidig, jeg såede dem indendørs, og de er af samme størrelse.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette H., 23. september 2012 kl. 18.06

Hej Helle,

Jeg vil tro at det har noget med gødning at gøre - da jeg går ud fra at dem du satte i potter, er plantet i jord fra planteskolen?

Du behøver ikke at bruge tid og plads på at forspire Cosmos. De kan sagtens sås direkte (som du også gjorde). Men vand dem med blomstergødning når planterne har "fået fat". Dvs. ikke er alt for små.
Så vil jeg tro at de nok skal blomstre. Det gør mine i hvert fald på livet løs, stadigvæk :o)

Mvh. Henriette

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Willum J., 23. september 2012 kl. 19.59

Tak for svar.
Jeg har en lille bitte byhave, så for at planterne kan have en chance forspirer jeg . Der er kun plads til få planter.
De har skam fået gødning, både dem i jord og dem i potter.
Dem i jord er store og frodige, måske har de brugt al krudet på blade?
Hilsen
Helle

Nyt svar til emnet »Cosmos der ikke blomstrer.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Cosmos der ikke blomstrer.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider