Forum

Tips til Ananaskirsebær…?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise M., 6. september 2012 kl. 21.18

Hej allesammen :)
Jeg har ikke prøvet det før, men jeg vil helt vildt gerne til at plante ananaskirsebær... Jeg er helt på bar bund, så hvis der er nogen derude der har nogle tips som de vil dele ville jeg være meget taknemmelig!
Altså... Hvad skal jeg plante den i? Hvilken slags jord? hvad med gødning? Hvor i huset kan den stå? Og hvad med at skære den ned?
På forhånd tusind tak!
Knus Lise M. :)

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 7. september 2012 kl. 0.21

Hej Lis..den er nem at ha med at gøre..køb nogle frugter i supermarked eller andre steder...vent med at så til foråret...du sår den i alm potte muld planter om som den vokser til da den kan blive stor...jeg har lige smidt min ud og den gav godt de kan sagtens overvintrer i kold værelse..min røg da jeg skal bruge pladsen i a drivhus til de andre trope planter jeg har....gødning jeg bruger ....salmiak skifter med npk og alm blomstergødning til en 10er...jeg tror ik du kan ha den indendørs da den kræver meget lys helst sol du skal nok vente til foråret med at så har du d.hus så ind med den ellers det varmeste sted i haven med sol.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 7. september 2012 kl. 12.47

Hvis du har en udestue kan du sagtens ha' den indendørs. Mine planter, fra drivhuset, overvintrer i lyse vindueskarme. Bliver de ranglede skæres de blot ned til foråret. Er lidt slemme til at få hvide fluer/mellus, men er værd at bruge plads på synes jeg.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise M., 8. september 2012 kl. 21.15

Det lyder godt :) men når den bliver større, kan den så overleve i haven fast? og hvis ja, så hvornår? Hvordan med at skære den ned, hvor meget vil I anbefale at skære væk? og hvor?
Mange tak for al hjælpen, det glæder mig at se!
Kh. Lise :)

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Petersen, 9. september 2012 kl. 10.42

Den kan ,såvidt jeg ved, ikke overleve i haven. Den er ikke træagtig, men urteagtig.Jeg klipper ned til der hvor den skyder nye skud, klipper de gamle ranglede skud af.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise M., 10. september 2012 kl. 17.48

Ok, mange tak for hjælpen :)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. september 2012 kl. 21.01

Den tåler slet ikke frost, så gem et bær til såning i vinduskarmen til foråret (et bær giver ca. 25 planter).

Her står en hel del om planten.
eksotiskefrugter.emu.dk/

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise M., 12. september 2012 kl. 15.17

Ok, ved I hvor lang tid planten lever?

Nyt svar til emnet »Tips til Ananaskirsebær…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tips til Ananaskirsebær…?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider