Forum

Calla og Canna planter og Bourgainvillle

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Solveig Møller, 19. august 2012 kl. 17.15

Hvordan opbevarer jeg dem når frosten kommer.
Har 2 callaplanter, købt dem med 1 blomsterstand, nu er der 7 i hver krukke. Tænker jeg skal købe 2 store krukker næste forår.
Hvordan får jeg dem til at overleve ?. Canna planten har haft 3 blomster i år, og ingen siden juli måned. Er det muligt at få den til at blomstre flere gange om året.
Har derudover fået en Bourgainvilleplante. Har sat den i bed nu. Hvad gør jeg når frosten kommer. Har hørt at den skal indendørs
og overvintre.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 19. august 2012 kl. 23.50

Hej Solveig....hvis det er de callaer man kan købe i diverse farver skal knolden overvintre kold og tør den jeg har er den hvide som man kender fra gamle dage de er ude hele året i haven da de er hårdføre både mod øst og vest der har de stået i mange år...Bourgainville er bedst i krukke og ikk udplantet da det tar hårdt på den at blive gravet op overvintring bedst i kold rum med minimum af vand canna lader du få den første frost klip den ned men lad ca 5-10 cm blive tilbage af stænglen fjernes når det løsner sig selv og rens knoldene for jord opbevares tørt og kold.... Håber du kan bruge det her til noget.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kjeld Larsen, 7. september 2012 kl. 13.33

Hej Solveig!
Cannaen skal have rigeligt med gødning og vand. Jeg har 5 stk der blomstre flittigt endnu.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Kristoffersen, 17. september 2015 kl. 17.25

Har haft mange Cannaer i mange år. Når frosten nærmer sig har jeg altid taget dem op af krukkerne, renset dem for jord, ladet dem tørre og lagt dem i kælderen, hvor der er forholdsvis køligt. Når foråret nærmer sig så meget, at der er frostfrit i drivhuset, har jeg plantet knoldene tilbage i krukkerne og ladet dem blive stående i drivhuset indtil der også er frostfrit udendørs. Hvert eneste år er de på denne måde kommet godt i gang, har blomstret flittigt hele sommeren og knoldene er hele tiden vokset, så jeg har kunnet dele dem og få flere planter ud af det.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Andersen, 19. september 2015 kl. 14.52

Kantine nye jorbær planter tåle frost

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Andersen, 19. september 2015 kl. 14.53

Hov kan mine nye jorbærplanter tåle frost

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 19. september 2015 kl. 15.24

Ja det kan de godt.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Godt Olsen, 18. maj 2016 kl. 20.00

Jeg har 3 Canna'er , som er gravet op og lagt til tørre og har overvintret frostfrit i mit udhus.
For 3 uger siden plantede jeg dem ud i store potter og gav dem rigeligt med vand. De står bare og ser triste og visne ud, uden tegn på at ville skyde.
Hvad har jeg gjort forkert, og er de til at rede igen?
Det er første gang, jeg prøver.

Nyt svar til emnet »Calla og Canna planter og Bourgainvillle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Calla og Canna planter og Bourgainvillle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider