Skrevet af: M. Have, 8. august 2012 kl. 13.09
Sidste gang jeg plantede hvidløg, tog jeg bare nogle indkøbte(brugsen) løg og delte dem op og lagde i jorden. Næste år kom planten fint op og de jeg hev dem op var løget ikke inddelt i fed.Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor var de ikke inddelt i fed og kan man godt spise dem alligevel og skal man købe specielle læggeløg. Jeg spiste dem ikke.
Skrevet af: Bente Madsen, 8. august 2012 kl. 15.07
Jeg har med stort held købt hvidløg i supermarkeder, plantet dem om efteråret og høstet løg med flere fed næste sommer. Størst succes giver hvidløg fra Irma. Der kan man få danske økologiske hvidløg. De klarer det danske klima fint og giver flotte løg næste år.
Desværre har jeg ikke kunne få fat i de estiske slangeløg, men de skulle jo være gode.
mvh
Bente
Skrevet af: Søren S Duun, 8. august 2012 kl. 17.04
Dem du har købt i Irma hedder sikkert thermidrome og denne sort er ganske udemærket at dyrke, den er lige så hårdfør som rød estiske men ikke så kraftig i smagen.
Skrevet af: M. Have, 8. august 2012 kl. 17.10
men hvorfor var hvidløget ikke delt i små fed, men kun et helt stykke
Skrevet af: Søren S Duun, 8. august 2012 kl. 17.52
Aner det ikke......
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvidløg