Skrevet af: Tamara Lara F., 4. juli 2012 kl. 10.08
Kære havenytbrugere, jeg har været for sent ude med at smide kartofler i jorden. Meget andet har jeg nået :o)
Så mit spørgsmål er, kan det lade sig gøre at få kartofler til vinter hvis jeg smider dem i jorden nu?
Skrevet af: Michael Ejstrup Nielsen, 4. juli 2012 kl. 23.33
Hej Tamara.
Det er nok ved at være sidste udkald hvis du vil have kartofler i jorden i år.... Hvis du er heldig at kunne finde en tidlig kartoffelsort, så er det nok muligt at få nogle rimelig store kartofler i efteråret... De sene sorter vokser for langsomt til de kan nå at få noget størrelse af betydning.
Største problem er nok kartoffelskimmel, så kommer på denne tid! Ser du optræk til skimmel, må du bare klippe toppen af hurtigst muligt.
Skynd dig at få dem i jorden og giv jorden en god gang kompost eller hønse/kogranulat gødning, så de får en god start.
Mvh.
Michael
Skrevet af: Tamara Lara F., 5. juli 2012 kl. 7.18
Kære Michael, tak for fyldestgørende svar. Jeg må straks ud og finde nogle tidlige sorter.
Dbh Tamara
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > For sent at lægge vinterkartofler