Forum

Moonflower

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Julie B., 13. juni 2012 kl. 12.48

Nogen som har forstand på den. Det er første år jeg har den og har brugt 2 metoder da jeg såede den.

Den ene metode har jeg erfaret var bedre end den anden.
Jeg brugte den helt klassiske metode på 5 frø den funger fint.

Den anden metode har jeg gjort nogenlunde det samme men da jeg lagde frøene i vand hældte jeg en lille smule gødning i vandet og de fik et lille drivhus at vokse i de første 12 uger de er nu ca. 2 meter højere end de 5 jeg såede på den helt traditionelle måde.

For godt 1 mdr. siden kom min veninde så med det problem at hun ikke kunne få hendes til at vokse og jeg lovede så at hjælpe så vi fik en pakke nye frø til hende og jeg brugte så metode nr. 2 da jeg erfarede den var bedst og allerede nu har hun 10 moonflower planter på 1 meter...

Ville høre om der er andre der har anden erfaring med at få disse pragtfulde blomster til at vise sig..

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Jürgensen, 10. juli 2012 kl. 10.21

Jeg har en moonflower der vokser flot i min udestue, men blomster er der ingen af, de blev sået først i maj, bliver vandet jævnligt med gødning. Har du erfaring med hvornår de begynder at blomstre.
Vh. Birthe

Nyt svar til emnet »Moonflower«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Moonflower

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider