Skrevet af: Eigil Hansen, 2. maj 2012 kl. 21.54
Hvornår skal Asparges udplantes, har nogen erfaring med dette. Hvor store skal de være, jeg har købt nogle små nogen i en potte og plantet dem om i en større potte hver og ladet dem stå i drivhuset indtil videre.
Skrevet af: Søren S Duun, 2. maj 2012 kl. 22.42
Så længe du har dem i potten kan du plante dem ud hvornår det skal være men hvis de er meget små og med et ringe rodnet vil jeg nok vente lidt endnu .
Skrevet af: Henry G., 2. maj 2012 kl. 23.54
Hej Eigil du skal plante dine asparges snarest, da rødderne ikke må tvinges ned i en potte. Grav en bred rende hvor planterne skal stå, og spred rødderne flad ud til ALLE sider, fyld op med jord og vand, så jorden falder sammen. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Søren S Duun, 3. maj 2012 kl. 11.40
Det tror jeg ikke der sker så meget ved. Jeg har plantet mange store træer, buske og stauder i gennem årene, som alle er kommet fint selvom de har haft nogle år i en potte.
Skrevet af: Eigil Hansen, 4. juni 2012 kl. 22.55
Super - tak for svarrene.
De trives godt i drivhuset endnu, men nu skal de nok snart ud, tror jeg.
Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juni 2012 kl. 17.52
Hej Eigil -
hvis du søger på Asparges i søgefunktionen her, kan du få en god vejledning til, hvordan du laver et aspargesbed :)
Og de skal plantes ud så snart som muligt - aspargesrødder har ikke godt af at blive klemt sammen i en potte, som Henry skriver. De dør ikke af det, men de kommer bedre i gang med at gro, jo hurtigere de bliver plantet ud :)
Men det vil være en god idé at læse lidt vejledning, inden du sætter dem i jorden - de skal nemlig ikke bare plantes helt som andre planter!
Mvh
Anja
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Udplantningstid for asparges.?