Forum

Udplantningstid for asparges.?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 2. maj 2012 kl. 21.54

Hvornår skal Asparges udplantes, har nogen erfaring med dette. Hvor store skal de være, jeg har købt nogle små nogen i en potte og plantet dem om i en større potte hver og ladet dem stå i drivhuset indtil videre.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. maj 2012 kl. 22.42

Så længe du har dem i potten kan du plante dem ud hvornår det skal være men hvis de er meget små og med et ringe rodnet vil jeg nok vente lidt endnu .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 2. maj 2012 kl. 23.54

Hej Eigil du skal plante dine asparges snarest, da rødderne ikke må tvinges ned i en potte. Grav en bred rende hvor planterne skal stå, og spred rødderne flad ud til ALLE sider, fyld op med jord og vand, så jorden falder sammen. Hilsen Henry G.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. maj 2012 kl. 11.40

Det tror jeg ikke der sker så meget ved. Jeg har plantet mange store træer, buske og stauder i gennem årene, som alle er kommet fint selvom de har haft nogle år i en potte.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 4. juni 2012 kl. 22.55

Super - tak for svarrene.
De trives godt i drivhuset endnu, men nu skal de nok snart ud, tror jeg.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juni 2012 kl. 17.52

Hej Eigil -

hvis du søger på Asparges i søgefunktionen her, kan du få en god vejledning til, hvordan du laver et aspargesbed :)

Og de skal plantes ud så snart som muligt - aspargesrødder har ikke godt af at blive klemt sammen i en potte, som Henry skriver. De dør ikke af det, men de kommer bedre i gang med at gro, jo hurtigere de bliver plantet ud :)

Men det vil være en god idé at læse lidt vejledning, inden du sætter dem i jorden - de skal nemlig ikke bare plantes helt som andre planter!

Mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Udplantningstid for asparges.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Udplantningstid for asparges.?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider