Forum

Vand til potter på terrassen?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 19. april 2012 kl. 18.39

Kort fortalt:

Min have er lille, mit drivhus er endnu mindre, men vores ambitioner er alt for store. :-)

Jeg har en lille grund/have på sølle 440m2, og et drivhus på minimale 6,2 m2, men vi vil gerne have en "kolossal" produktion af alverdens urter og grønsager. :-)

Vi har en lille terrasse, der sagtens kan omdannes til en urtehave, med urterne stående i små og mellemstore potter, men hvordan sikrer vi at de altid er "våde nok"?
Hvis man bare stiller potterne direkte på fliserne på terrassen, så tørrer de jo hurtigt ud.
I professionelle gartnerier, står potterne på en filtdug på et bord. Hvad gør vi på terrassen?

På forhånd tak

Lar og Peter

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. april 2012 kl. 20.03

Hvis man ikke orker at vande hver dag, så ville det måske være en idé med en eller anden form for drypvandingsanlæg?

Det duer ikke rigtigt at efterligne planteskolernes system, for så står de og sopper for længe, når det har regnet...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Elsass, 20. april 2012 kl. 9.03

jeg har haft vand i en 1½ litters flaske som jeg stak ned i jorden med bunden i vejret så løber vandet langsomt ud efterhånden som der er brug for det ....det virker fint for mig og så fylder jeg bare flasken igen når den er tom.

Dorte

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fide R. Ibsen, 20. april 2012 kl. 10.45

Hej Peter.
Småt, kan også være godt, mit drivhus er kun 4,5 m2 :)

Vi har en stor terrasse, med mange flotte planter i krukker, alle i forskellig str. De skal jo vandes, de små lidt oftere end de store, men vand skal der til.
Når vi tager væk i længere tid, samler jeg krukkerne der hvor der er mindst sol, og sætter jeg en havevander og et timerur op. Det virkede rigtigt godt.
Efter at jeg er begyndt at have krydderurter som bunddække i krukkerne, duer havevanderen ikke længere. Vandet kommer ikke ned i jorden, så nu bruger jeg siveslanger istedet. Det virker kanon godt.

Måske kan ideen bruges?

Mvh. Fide

Nyt svar til emnet »Vand til potter på terrassen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vand til potter på terrassen?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider