Forum

Petunia og lobelia…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria Holck, 4. april 2012 kl. 13.26

For første gang prøver jeg selv at lave mine sommerblomster fra bunden. Jeg har købt frø for en mindre formue samt små drivhuse-kasser, hvor jeg så har sået alle disse frø. Jeg har sat dem på vores enorme akvarie i stuen, hvor de får varme nedefra samt lys fra lysstøfrør. De spirer fint, men jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg videre skal behandle dem, for at få de smukkeste og fyldigste blomster. Hvor store skal de være, før jeg planter dem over for dem selv? Kan de derefter klare sig uden kunstigt skabt varme og lys? Hvilken slags jord/muld giver dem de bedste vilkår? Andre ting jeg skal huske? Min drivhus er ikke isoleret, og jeg tænker at det er alt for tidligt at sætte dem derned. Men jeg har læst mig frem til at de ikke skal fortsætte med varmetemp. på over 20 grader, efter et par uger - skal de så stå i vinduskarmen hvor det er smår med lysniveauet? Lige pt. får de lys i 10 timer.

På forhånd tak for svar!

Maria

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Holck, 6. april 2012 kl. 17.15

Har godt nok ikke fået noget svar, men vil alligevel gerne opdatere, hvis der skulle sidde andre i lignende situation. Jeg har plantet alle mine små spirer om. Jeg blev bekymret for om jordens indhold af kvælsstof, så jeg har købt noget såjord, hvor de små planter nu er blevet placeret. Jeg har ca. 60 små petunia skud, og det lader til at de er tilfredse med flytningen, og herfra må jeg så bare bruge min mavefornemmelse, da jeg jo desværre ikke har nogle erfaringer med selv at lave planterne.

Nyt svar til emnet »Petunia og lobelia…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Petunia og lobelia…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider