Skrevet af: Helle L. Hansen, 31. marts 2012 kl. 2.24
Hej
Jeg har sidste sommer 2011 købt en opstammet kristtjørn som har stået fint hele sommeren og noget af efteråret, men nu har den tabt ALLE bladene, så nu er mit spørgsmål om den er død eller jeg bare kan beskære den lidt og om den så bare er længe om at komme i gang eller hvad ????
Den er blevet passet godt da den blev plantet så undre mig hvorfor den ingen blade har mere......
Jeg har købt 1 podet æbletræ hvor der er 3 sorter på og 1 pære træ som også er podet med 3 andre sorter. Hvornår kan jeg plante dem i jorden , nu eller skal jeg vente til jorden er blevet lidt varmere ????
Håber i kan hjælpe mig med mine problemer....
Mange venlige hilsner
Helle L. Hansen
Skrevet af: Helle L. Hansen, 31. marts 2012 kl. 2.30
Hej
Jeg har købt 2 palmer som kan stå ude hele året, men vil gerne have dem stående oppe på terrassen i krukker. Mit spørgsmål er så om det skal være nogle meget store krukker eller skal de bare være på størrelse med de potter de står i eller der omkring ????
Skal de plantes i noget bestemt jord og evt gødes med noget bestemt gødning ????
De skal stå i fuld sol hele dagen, da det er en syd vendt terrasse med meget sol og læ....
Mange venlige hilsner
Helle L. Hansen
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 31. marts 2012 kl. 9.28
Hej Helle
Mange nyetablerede kristtjørn smider alle bladene, hvis de på et tidspunkt bliver lidt for tørre om roden og især ved barfrost.
Det er en overlevelses-strategi, for ikke at fordampe mere end den kan trække op fra roden, som endnu ikke har den store evne.
Er grene og knopper grønne,sætter den nye blade.
Er de sorte, er den død.
Palmespørgsmålet skulle du nok lægge i en tråd for sig, så kyndige udi det, kan hjælpe dig.
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kristtjørn taber ALLE bladene