Skrevet af: G. Madsen, 19. oktober 2011 kl. 21.15
Hejsa.. Jeg har købt en vildtfugleblanding, der hedder King Lyx, som er tilsat en masse solsikke, derudover har jeg købt mejsebolde og nødder til havens fugle på en hjemmeside, som vist nok hed jyskdyreland.dk, men er det nok til mine fugle i haven her i vinterens løb, eller skal jeg supplere med noget andet. Jeg ønsker en masse forskellige fuglearter og ikke kun gråspurve og solsorte, vi bor tæt på skov og eng og har et rigt dyreliv..
Med venlig hilsen
G. Madsen
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 19. oktober 2011 kl. 21.37
Vi fodrer også fugle - hele året rundt. Vi har mange forskellige fugle, selv om vi bor i Århus. Du kan måske blive inspireret ved at gå ind på vivara.dk - der står en masse om, hvilke typer foder, der tiltrækker de forskellige fugle, og hvordan det skal placeres. De sælger også foderet - men det er der jo også andre, der gør.
Held og lykke med det.
Elsebeth
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 20. oktober 2011 kl. 0.02
Hej G. Madsen
Nu ved jeg jo ikke, hvor meget vildtfugleblanding, mejsebolde og nødder, du har købt, så det er svært at svare på, om det er nok.
Sidste vinter, der jo var meget lang og kold, lavede jeg fuglefoder af havregryn, hampefrø (et hit hos fugle som grønirisk, blåmejse og musvit og skovspurv), solsikkekerner samt fedtstof. Jeg varmede fedtstoffet op sammen med frøene og fyldte blandingen i urtepotter og renvaskede kød- og grøntsagsbakker. Frøene købte jeg ved et korn- og foderstofkompagni, da det er billigere og man kan købe i større portioner og selv blande som man vil. Mange fugle bryder sig ikke om hirse, som er i mange blandinger, har jeg bemærket.
De små fugle var vilde med blandingen, der var nok til hele vinteren, og det var meget let at lave. Jeg laver den bestemt igen i år.
Mvh. Marie Louise
Skrevet af: A.K. Rasmussen, 20. oktober 2011 kl. 8.36
Prøv med Wildbird Mix fra Versele-Lage - det er de rigtig glasde for og der er ikke majs og andet fyld i og det bliver ædt op.
Vh
Anders
Skrevet af: Lone Brems, 21. oktober 2011 kl. 10.49
Hej G. Madsen
Nedfaldsæbler kan måske skaffes gratis et sted, hvor du kommer fordi og havens ejer gerne vil lade dig samle, hvad dine fugle kan have glæde af.
Æbler tiltrækker solsort og - hvis der er plads nok omkring haven - også andre drosselfugle. Herudover kan du også vente besøg af finker, dompap og korsnæb, hvis du sørger for at der hen gennem vinteren er æbler klar ovenpå sneen.
Med venlig hilsen fra
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvilket foder er det bedste?