Forum

Skrubtudse

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stine G, 12. august 2011 kl. 10.16

Hej

Her i forgårs fandt jeg en stor skrubtudse nede i min kælder da jeg var ved at male. Den er formentelig hoppet ind af kældervinduet, da der blev luftes ud. Jeg satte den ude i en busk i baghaven og tænkte ikke mere over det. Men da jeg så gik ud og lukkede vores kanin ud i løbegården, sad den en meter ude på græsplænen fra, hvor jeg havde placeret den.

Jeg er lidt nervøs for om den kan klare sig og den var glad for at bo nede i vores kælderriste. For der har de ikke mulighed for at komme op igen så derfor er jeg ikke så glad for hvis den kravler ind igen.?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 12. august 2011 kl. 12.52

Hej Stine,

Det er helt rigtigt, som du har gjort.

Store skrubtudser har ikke ret mange fjender i naturen. De udskiller en meget stærk gift fra vorterne i huden, som er en god beskyttelse mod fjender.

Du skal ikke være bange for den gift, hvis du bare bruger handsker eller vasker hænder, når du har rørt ved sådan en.

Mvh. Hans

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 12. august 2011 kl. 13.17

Stine!
Tudsen skal skam nok klare sig. Huske nu paa, at naturen er dens helt naturlige domæne!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Skrubtudse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Skrubtudse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider