Skrevet af: Genji Jensen, 23. juli 2011 kl. 20.40
Har lige erhvervet en sommerfuglebusk og var lidt skeptisk, men sommerfuglebuske virker rent faktisk virkeligt godt til at tiltrække sommerfugle til haven
Skrevet af: ’Trine Petersen, 23. juli 2011 kl. 21.31
Ja, det gør den - og hvis du vil have endnu flere så plant lavendel og merian - i sær merianen er de fuldstændig tossede med - i en enkelt plante kan der nemt sværme 10 sommerfugle rundt! :o)
Skrevet af: Irene Jørgensen, 23. juli 2011 kl. 22.04
Jeg har haft en sommerfuglebusk igennem flere år tror ca. 10 år. Den er desværre død i år, efter den strenge vinter eller ???
Jeg er meget ked af at den er væk da jeg havde formået at få den opstammet med en flot krone og ja, den tiltrak mange flotte sommerfugle. :-)
Er der nogen der har et bud på årsagen til den er gået ud??
Kan jeg plante en ny sommerfuglebusk på samme sted i år??
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 24. juli 2011 kl. 9.39
Ja, du kan godt plante samme sted, når din snemand er tøet :-)
Anne Marie
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 24. juli 2011 kl. 10.47
Jeg har haft mange sommerfuglebuske, som er gået ud i tidens løb. Jeg har bemærket at de fleste er gået ud efter at de ikke har været beskåret i 2-3 år, medens jeg sjældent oplever at buske der beskæres til ca. 30 cm højde hvert forår går ud.
Dødsårsagen skal derfor måske findes i, at din sommerfuglebusk ikke har fået lov at forny sig fra bunden, når du har stammet den op.
Skrevet af: Clara Andersen, 24. juli 2011 kl. 22.13
Ja, det skyldes helt sikkert opstamning. Min opstammede buddleja "døde" også i år, dvs. den skød dog fra bunden igen efter total nedklipning og er nu i knop, men den har smidt en del af de nye grene undervejs. - Den har været opstammet fordi den skulle rage op over en buskrose, men den blev hvert år beskåret i godt en meters højde.
Skrevet af: Viola Nielsen, 3. august 2011 kl. 17.42
Jeg klippede min sommerfuglebusk ned sidste år,den er desværre ikke kommet i år.((
Skrevet af: Peter Andersen, 16. august 2011 kl. 19.56
kan man bare plante et skud man har klippet af i jorden uden det har slået rødder
Skrevet af: Hanne Gurresø, 20. november 2011 kl. 10.19
Husk også at have et hjørne med brændenælder, for flere arter af vores kærester sommerfugle lægger deres æg på brændenælder - og så kan de spæde planter bruges til the, finthakket i madpandekager mm.
Hanne
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Sommerfuglebuske virker ent faktisk