Skrevet af: A A., 14. februar 2011 kl. 10.40
Igår fik jeg mine to nye moskusænder. Efter en halv times kørsel og en gang vingestækning blev de sat ind i deres indhegningen. Der var gjort klar med nyt vand og godt foder, men de var helt fra den. De ville ikke rigtig spise eller drikke og imorges så det stadig ikke ud som om de havde rørt maden. Så er mit spørgsmål: Skal jeg gøre noget ved det/dem? Skal få anskaffet en andrik til dem?(Da de har været vandt til en) Har de brug for mere tid til at falde til?
Skrevet af: Lone Brems, 14. februar 2011 kl. 13.55
Hej Alexander Vedel Andersen
Der er al mulig grund til at tage den med ro - sørg for at der er mest mulig ro i indhegning og hus og for at der er vand og mad til rådighed. Har du plads til og mulighed for det, kan anskaffelse af en andrik være en god idé - det er en væsentlig forandring i hakkeordenen, at de nu efter flytningen er to "single-ænder".
Varer det endnu et par døgn med uro kan der være grund til at tænke igennem, om de inden flytningen gik under væsentlig anderledes forhold end der er nu efter flytningen: Inde i stedet for ude? Med hus / uden hus ? Halvtag / ikke halvtag ? Vådt foder i stedet for tørt foder ?
Det kan muligvis være en god assistance til ænderne at efterligne de oprindelige forhold så langt det nu lader sig gøre.....
Held og lykke med dit andehold - du får fremragende hjælpere i din have, hvis du lader dem gå løs når det er højsæson for larver og snegle :-)
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Lone Brems, 14. februar 2011 kl. 13.55
Slettet af administrator 14. februar 2011 kl. 13.59.
Skrevet af: A A., 15. februar 2011 kl. 12.57
Tak for det Lone. Jeg har allerede "bestilt" en andrik som jeg får i denne uge. Dit andet svar kan jeg ikke se det er åbenbart blevet slettet af administratorer. :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Moskusænder