Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 25. november 2010 kl. 20.51
Jeg bliver heldigvis ældre, kræfterne forsvinder slidgigten?, balansen og al det der. Grønsager spiser jeg, men der bliver længere mellem rækkerne, jeg og appetitten klare det ikke helt. Måske skal jeg overveje lidt levende dyr til forskellige formål. Hvad skal jeg?
Skrevet af: Mette Lund, 26. november 2010 kl. 21.56
Jeg tror, at jeg ville anskaffe mig høns. De giver både æg, bliver til dejligt kød og skaffer dig gerne af med eventuelle overskydende grøntsager samt køkkenskrald. Og så skulle høns kunne blive temmelig tamme!
Skrevet af: Randi Lauridsen, 27. november 2010 kl. 11.35
Høns er i hvert fald rimeligt nemme at have med at gøre, så hvis kræfterne mangler, er det et godt valg på dyrefronten.
Nu ved jeg jo ikke hvordan din køkkenhave er indrettet, men har du overvejet at omlægge noget af den til højbede, de er lidt mere overskuelige at have med at gøre.
De er arbejdskrævende i anlæggelsen, men herefter nemme at vedligeholde.
Hilsen Randi
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 28. november 2010 kl. 20.53
Tak for svarerne. Jeg klarer stadigvæk urtehaven, jeg har ikke andet, jeg går stadigvæk heller ikke i fittnes (?) center, det er nok heller ikke så spændende og scocialt samværd har jeg nok af - men det videre forløb af livet fortsætter selvfølgeligt, det er ligesom dét jeg vil forudse. Jeg er født på landet så jeg kender de forskellige dyr, det her er mere til terapi og fornøjelse - og vel nok indhegning eller klipning af vinger el. a. I er jo mange i dette forum med erfaring.
Forøvrigt savner jeg mange af tidligere skare. håp
Skrevet af: Mads Jørgensen, 29. november 2010 kl. 21.18
Kaniner, de kan ikke genere evt. sure naboer, og smager herligt.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 30. november 2010 kl. 11.54
Det lyder da som en god og spændende ide med saadanne høner. Dengang da jeg var knejt før Krigen, ja da var det helt almindeligt, at man rundt omkring paa de smaa husmandssteder havder høner gaaende. Ja de pikker og skraber og kan finde sig foder de mest utrolige steder. De spiser jo da næsten alle ting. Og saa er det jo da saa hyggeligt med deres pippen og gokken, ja en hel symfoni kan de jo da næsten stable paa benene. Det er skønt.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvad jeg vælge fremover, muligvis