Skrevet af: Teddy W., 8. oktober 2010 kl. 21.15
hvad gør jeg med de salamandere ( sorte med gul bug) der lever på bunden af min rist. De kan vist ikke komme op ved egen hjælp, men det ser ud som om de trives der hvor de er blandt visne blade og insekter. Skal jeg lade dem være eller bære dem ud til et sted i nærheden af min havedam?
Skrevet af: Anonym bruger 1, 8. oktober 2010 kl. 21.47
Hej.
Jeg ville tage dem op nu, så de har en chance for at finde et andet sted at overvintre, medens der endnu er lidt varme i luften.
De skal under alle omstændigheder op til foråret, og så mener jeg , det er bedst, de selv kan bestemme, hvornår det er det rigtige tidspunkt at forlade vinterhiet.
Jeg går ud fra, at de ikke selv kan komme op.
Mvh. Hans
Skrevet af: Teddy W., 9. oktober 2010 kl. 16.51
hej hans
dette er dermed gjort..det var en hel familie på 13-15 stk plus 3 tudser og 2 frøer, ganske nuttede allesammen..gad vide hvordan de kommer derned...frivilligt eller?? Nu hygger de sig i en gammel træstamme nær havedammen, så hvis de får lyst til en svømmetur...
hilsen
teddy
Skrevet af: Anonym bruger 1, 9. oktober 2010 kl. 17.27
Hej Teddy.
Dyr har ingen evne til at se fremtidige konsekvenser af deres handlinger. Alt kører på instinkter.
Ved din handling nu, har du bidraget en lille smule til bevarelse af naturens store mangfoldighed :-).
Mvh. Hans
Skrevet af: Pia Tollefson, 30. januar 2013 kl. 12.33
Hvad gør jeg med 2 stk salamandere der er kommet op af gulvristen - her sidste dag i januar? Temperaturen ude er +2 men jorden er frosset......?
Skrevet af: Tom Andersen, 30. januar 2013 kl. 12.47
Lade dem være i fred - gerne der, hvor de kom fra, altså gulvristen...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Salamander