Skrevet af: Ib F., 12. august 2010 kl. 16.18
I en ca. 75 cm høj plantestensmur af knækfliser, har jeg et bo. En lodret fuge (studsfuge) mellem 2 fliser giver insekterne adgang til boet inde bag ved fliserne. Hvordan får jeg bedst fjernet de uønskede insekter, uden at planstensmuren skal nedtages og efterfølgende genopbygges?
Ib Aug 2010
Skrevet af: Anonym bruger 1, 12. august 2010 kl. 18.58
Hej Ib.
Om 1-1½ måned er det overstået for i år. Det er helt tilfældigt om der kommer bo det samme sted næste år. I nov-dec kan du komme en klat mørtel i den studsfuge. Du lukker ikke nogen inde. De er væk, og så er det ikke tiltrækkende til foråret.
Mvh. Hans
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. august 2010 kl. 9.25
- du kunne jo også lade dem være i fred - de er jo også en del af økosystemet og så vidt jeg ved er de også gode bestøvere - man behøver jo ikke at udrydde alt hvad der rører sig - hilsen fra mogens m.
Skrevet af: Ib F., 13. august 2010 kl. 13.09
Hej til Hans P. og Mogens M. Tak for jeres respektive indlæg. I nov-dec vil jeg udfylde den aktuelle og nabo studsfuge/-r ne. Så skulle mit indgangsparti gerne være fri for "logerende" i 2011.
Mvh. Ib
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Jordbier/hvepse i plantestensmur