Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 19. marts 2009 kl. 17.46
Hvordan holder vi urtehaven fri for at kattene fræser den lækre nyrevne havejord op. Sidste år, da vi omsåede vores gulerødder og rødbeder, af netop den grund, fik vi intet ud af dét?
Skrevet af: Mogens; E., 19. marts 2009 kl. 21.02
U formede plastic tunler kan være en løsning.
Skrevet af: Brian Krause, 19. marts 2009 kl. 22.32
Prøv at kigge her:
www.havenyt.dk/spoergsmaal/dyr_i_haven/1143.html
Der er vist ingen grund til at gentage den årelange debat, der fulgte den artikel.
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 20. marts 2009 kl. 18.24
Jeg ved ikke andre her i byen som gider dyrke urtehave. Det selvfølgeligt heller ikke umagen værd. og det er også nemmere at gå i fitntnes (?)-center. men så skal jeg nok til at indtage medicin. min havejord er lækker, veldyrket og meget nem for kattene at skide i, så det kan jeg godt se at være noget lort. når jeg har kultiveret og revet jorden om dagen, fræser kattene fulstændig haven rundt om natten. hvad gør jeg?
jeg har også et stikkelsbærkiwi træ. det ruller kattene sig helt vildt rundt om, selv om dagen, hvor de ved jeg betragter det.
jer der kan løse mine genvordigheder får en flødekaramel til jul. håp
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 21. marts 2009 kl. 18.12
Mogens, din humor fatter jeg ikke. hvis det er?
Og dig Brian burde voxen nok til ikke at blive ved med at opdrage os andre. Hvis du har mere forstand på livet end vi andre har du vel også så meget forstand at du kan give gode de gode råd jeg søger, eller vrimler din bolig også med katte? håp
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 21. marts 2009 kl. 18.12
Mogens, din humor fatter jeg ikke. hvis det er?
Og dig Brian burde voxen nok til ikke at blive ved med at opdrage os andre. Hvis du har mere forstand på livet end vi andre har du vel også så meget forstand at du kan give gode de gode råd jeg søger, eller vrimler din bolig også med katte? håp
Skrevet af: Mogens; E., 21. marts 2009 kl. 20.57
Til HÅP.
Nogle planteskoler sælger plastic tunneler til at overdække urterne med.
Eller lav dem selv, ståltråds stykker bøjes i omvendt U facon, sættes i jorden med ca. 50 cm. afstand, henover dem lægges klare plasticbaner som holdes på plads ved jorden med større sten. Altså en slags mistbænk. Jeg tror at kattene vil holde sig fra tunnelerne.
Skriv på Google : gartneri + plasttunneler
Skrevet af: Svend Sørensen, 21. marts 2009 kl. 21.28
Kattetunger smager godt.
Kattejagt er god motion også for smilerynkerne.
Med Venlige Hilsner
Svenden
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Urtehave