Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 14. april 2008 kl. 9.09
Så vidt jeg ved er der her i nærheden ingen som dyrker urtehave. Det gør jeg, økologisk. Jeg aldrig syg og har vist nok aldrig været, heller ikke pjækkesyge.
Men de sidste år jeg kan forvente at have tilbage vil jeg gerne kunne dyrke urtehave, og især for ikke at få sukkersyge skal man motionere – og spise sundt. Det ordner haven og jeg i glad sammenhørighed.
Jeg gør meget for at få fugle til at vrimle i haven. Der er bare ingen, hverken i foder- eller fuglekasserne. Men katte det har jeg masser af.
Sidste nat var der ti opskrabninger og to rullesteder, og haven er under hundrede m2. Især ved roden af Kiwistikkelsbær træet. Hvorfor mon dét er så attraktiv? Skal jeg mon fjerne den?
Men hjælp mig. håp
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 14. april 2008 kl. 18.16
Pointen i ovenstående er mest, at nu er urtehaven klar til såning, når temperaturen er det, men de frø jeg sår om dagen graver kattene op om natten. håp
Skrevet af: Mogens; E., 14. april 2008 kl. 22.51
Prøv at sætte en blinkende cykel diode lygte i urtehaven et par nætter. Det har fjernet kattene fra min carport.
Skrevet af: Line Mathiesen, 15. april 2008 kl. 10.39
Åh ja, de er så dejlige, naboernes katte :-/
Jeg har selv fået lavet det fineste kattetoilet i min lille rækkehushave – jeg troede egentlig det var mine nytilsåede højbede, men kattene mente noget andet.
Nu har jeg fjernet lortene og dækket af med hønsetråd, så må vi se om det kan holde kræene væk. Den metode er selvfølgelig ikke anvendelig på et stort areal... Og jeg er spændt på at se, hvor meget af det såede, som kommer op, og hvor!
Når jeg kan se mit snit til det, kaster jeg vand efter de katte, som vover sig ind over min matrikel, så kan de lære det ;-)
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. maj 2008 kl. 11.12
Hvad med at sætte et "katteskræmsel" op?
Skrevet af: Linda Jelle, 21. maj 2008 kl. 21.31
Jeg havde også store problemer med katte, der ville jage mine fugle.
Har voliere med småfugle, men efter vi købte en skræmmer har jeg ikke set en eneste kat (eller rovfugl) på eller omkring min voliere.
Det er en lille batteri drevet kasse med en føler.
Når noget bevæger sig indenfor dens rækkevidde udsteder den en ultra høj lyd, man bruger dem vist også til at skræmme måren.
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 22. maj 2008 kl. 21.01
Jamen kære Linda Helle, du virker lidt hemmelighedsfuld. Hvad er det for skræmsel der virker sådan. Har du selv lavet det, eller kan det købes, eller selv laves og hvad koster monstret. Fortæl, fortæl dog. Du får altså en flødekaramel til jul, hvis det virker her. håp
Skrevet af: Linda Jelle, 22. maj 2008 kl. 21.38
Nej nej jeg er ikke spor hemmelighedsfuld, som jeg skrev er den til at at skræmme husmåren med.
Jeg kan ikke huske hvad den hedder.
Vi søgte på internettet, fordi min nabo havde problemer med en mår på loftet, her hjalp den også. Det er sådan en lille sort kasse ca 15 x 20 cm. og med føler, så den udsender en høj lyd når katten/måren kommer indenfor rækkevidde.
Vi gav knap 500 kr stk.
Jeg glæder mig til flødekaramellen, nu kan der da ikke blive jul hurtig nok.
Skrevet af: Jesper N., 14. juli 2011 kl. 11.14
Slettet af administrator 14. juli 2011 kl. 23.58.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. juli 2011 kl. 15.36
Om man ej ønsker besøg fra de kjære katte, da menes den bedste maade at holde dem stangen paa at være at pjaske dem til med vand. Det tager de i tilgift ej skade af.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Katte