Forum

Automatisk dørlukker til høns og ænder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Julie Køster, 8. februar 2008 kl. 14.09

Jeg har nu for 2. gang haft besøg af ræven som har taget mine moskusænder, fordi jeg havde glemt at lukke efter dem om aftenen. Jeg tænker at jeg ikke kan være den eneste der ikke altid husker at lukke om natten og derfor får uønsket besøg. Det skal siges at det er den eneste gang i 2 måneder at jeg har glemt det så Mikkel holder jo nok til i nabolaget. Kender nogen til en "automatisk dørlukker til hønse/andehuse"? Måske noget med en timer der åbner kl. 08 og lukker kl. 20!

Jeg håber at der er nogen der har gode ideer eller ved hvor jeg kan finde en løsning.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: David Lorentzen, 8. februar 2008 kl. 19.36

Hej Julie,

Jeg har ledt lidt på nettet, men kan ikke umiddelbart finde noget. Jeg ved dog, at den slags automatiske døre findes, for jeg har lige i denne uge talt med en kollega om hendes hønse-hold, og hun fortalte mig, at hun havde sådan et automatisk system – hvilket jeg ikke tidligere havde hørt om. Jeg skal huske at spørge hende på mandag og vende tilbage med svar. Men det kan jo være at nogen kommer mig i forkøbet.

Mvh
David

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Jensen, 9. februar 2008 kl. 10.45

www.america-thisted.dk

Sælger en åbne-/Lukke Automatik m/Ur. Godt nok til en pris på 1368 kr, men den findes.

Der er også en tysk virksomhed
www.axt-electronic.de/deutsch/be_prei.htm

lidt billigere.

Automatikken fra america-thisted bruges af flere personer på Dansk Fjerkræ Forum, www.fjerkrae.dk og de er meget glade for den.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke P., 2. december 2014 kl. 13.03

Jeg har set en hos Rosenbud på
rosenbud.dk/?product=chickenguard-astx

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 2. december 2014 kl. 16.59

Men hvad så hvis et par af de mest energiske høns liiiige skal have den sidste regnorm med som natmad?
Så er døren smækket, når de mener, at det er sengetid.

Men selvfølgelig ordner det sig i løbet af et par dage med rævenes hjælp ;-)

Så kan de lære ikke at føjte ude til langt ud over normal sengetid.:-)

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke P., 2. december 2014 kl. 18.20

Nej da, den er jo så smart, at den kan indstilles til først at lukke, når det er helt mørkt og til den tid er selv de mest energiske høns gået i seng, hvis de altså har tænkt sig at sove i hønsehuset.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. december 2014 kl. 17.31

Men selv med en automatisk lem er det klogt at lukke ind til hønsegården.
Vores lem åbner kl. 8,00 (kan stilles), hvis det er lyst - ellers venter den. Og om aftenen lukker den, når det er mørkt (kan heldigvis også stilles).
Det var en voldsom koncentration af spor (ræv eller kat) hele vejen rundt om hønsegården her til morgen, hvor der var faldet 15 cm sne.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 29. december 2014 kl. 17.45

Har du et foto af sporene?
Så kan det hurtigt afgøres om det er ræv, kat eller noget helt tredje.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. december 2014 kl. 19.54

I løs sne er det ikke til at se. Hvis de havde været tydelige, vil jeg tro, at jeg kan kende forskel på hund, kat og ræv.
Men vi har alle slags rovdyr her midt i byen, det har jeg set.
Det sner igen, så i morgen tager jeg kamera med, men tager kun et billede, hvis sporene er tydelige.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke P., 29. december 2014 kl. 20.26

Nysgerrig på din model Lars Holt?

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. december 2014 kl. 22.16

Den hedder "Elektronischer Pförtner VSB" og kostede 112 euro.

Nyt svar til emnet »Automatisk dørlukker til høns og ænder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Automatisk dørlukker til høns og ænder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider