Forum

Hosta

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 3. maj 2018 kl. 23.19

Hej
Er der nogen der ved om dræbersnegle har hosta som deres ynglings spise, eller lades planter i fred??
Vh Benedikte

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. maj 2018 kl. 23.27

Mine hosta blev ædt op af danske skovsnegle, så mon ikke de iberiske også kan lide dem.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 4. maj 2018 kl. 0.36

Jeg tror det kommer helt an på, hvad man ellers har i haven, af bæsternes yndlingsspiser. Hos mig rører de ikke mine Hosta. Men f.eks Riddersporer, Rudbeckia og Mandstro er nogle af favoritterne hos mig. Men jeg har læst om andre der får ædt deres Hosta. Så prøv med en enkelt plante til at starte med :)

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. maj 2018 kl. 7.12

Alm. havesnegl (dem med hus) kan også lide Hosta. Som Anne-Grethe nævner, så afhænger sneglenes valg af din buffet :)

Selv imellem de forskellige sorter af Hosta er der forskel - vi har en Undulata, som alm. havesnegl er vilde med, mens en anden sort - en kæmpe stor Hosta, som jeg ikke lige husker navnet på nu - stort set ikke røres.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. maj 2018 kl. 9.22

Haveejernes nye fjende er Voldsneglen. Den har en glubende appetit, især for Hosta. Den overvintre i jordoverfladen tæt på resterne af Hosta planten. Jeg havde 2 store bede med forskellige Hosta, de er nu totalt ribbede. Sneglen kan spises.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 4. maj 2018 kl. 10.09

Her er et link til ihvertfald 10 retter med spiselige snegle.

Har selv mange vinbjergsnegle i år - muligvis fordi jeg har passet på dem. ;)

www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/kategorier-3.php?id=14344

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 4. maj 2018 kl. 10.13

Hos mig går voldsneglen sammen med dræbersneglen især i de ovennævnte planter - Hostaerne rører de ikke. Voldsneglene træder jeg bare på - de går nemt i styker. Ja, ærgerligt at man ikke spiser snegle, der kunne da blive til et par gode måltider :)

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 4. maj 2018 kl. 19.56

Tusind tak for svar. Jaaaaaa har nu sat forskellige hosta nær drivhus og i halvskygge. Vender tilbage ang. hvorvidt de overlever. Go weekend
Vh Benedikte

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 4. maj 2018 kl. 19.58

Ps. Jeg elsker at spise snegle :)

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. maj 2018 kl. 22.18

Så åd Voldsneglene min sidste Hosta.

Nyt svar til emnet »Hosta«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hosta

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider