Skrevet af: Tine Horsum, 19. april 2017 kl. 21.34
Min nabo er åbenbart kommet på bedre tanker. Så nu har jeg en flot lille landhane og en mugfarvet høne gående. (Den er spættet i brun og hvid- retfærdigvis)
Problemet er at mutter Mug synes mine pæretræer opad sydmuren- er aldeles yndige at sandbade og skrabe bagved.
(Jeg damper lige ud af ørene i fred og ro. ) ;-)
Det er ikke første gang, jeg har haft problemet, men der læssede jeg bare noget våd kompost af. Men nu har jeg ikke kompost!
Og mine små pæretræer ER beskåret fornylig, så møghønsene IKKE hakker i pærene. Der vil så komme færre pærer (ikke høns) i år. :-D
Mvh
Tine
Skrevet af: Chris J., 19. april 2017 kl. 21.43
Stik nogle spidse og hårde pinde i jorden der hvor du ikke vil have støvbadning. De må gerne stikke lidt op over jorden.
Pøj pøj
Skrevet af: Anonym bruger, 19. april 2017 kl. 21.56
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tine Horsum, 19. april 2017 kl. 22.08
Aha!
Så jeg læsser brombærafklip af der næste gang.
Hævnen er sød!
Hvor de ellers lavede sandbade sidst- har jeg tømt kattebakker ud i. Problemet er bare, at det der kattegrus bliver til til noget uhemult pladder, når det bliver vådt. Det er ikke noget, man selv kan gå i.
Det er noget pløre.
Mvh
Tine
Skrevet af: Anne Demant, 19. april 2017 kl. 22.11
høne i asparges smager da også fint ;-)
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 21. april 2017 kl. 13.52
Jeg har et bed,hvor vilde og tamme katte absolut skal rode og trille sig. Det forhindrer jeg ved at lægge dekorative marksten omkring planterne, så de ikke bliver ødelagte. Det virker også på støvbadere.
Held og lykke.
Anne Marie
Skrevet af: Anonym bruger, 21. april 2017 kl. 14.14
Skrevet af: Tine Horsum, 21. april 2017 kl. 16.10
Takker for flere råd, men: Marksten skal jeg købe i dyre domme. (Jeg er ikke klar over, om jeg evt må hente strandsten "til eget forbrug", det vil også blive lidt bøvlet, men ikke helt umuligt).
I min jord skal man meget langt ned før der er sten, og der er langt imellem nogen i relativt god størrelse, det bliver for hårdt.
Hvor mine katte ikke må gå (nysået) hegner jeg med flytbart 60 cm havehegn (fra HaraldSkrald), men det skal i brug nu til andet formål, som i nysåede bede... ;-) De gider mærkeligt nok ikke springe over dette hegn, og hvis de gør- kan de ikke finde ud af at hoppe ud...
Måske fordi, det er grønt og svært at se.
Høns i asparges. Nej tak! Jeg kan ikke lide det, det trevler underligt i munden- og så skal man jo kunne aflive en høne og tage den ud. (En vægtig grund til, at jeg ikke selv holder høns).
Mvh
Tine- altså høns er da, som katte ret søde, men kattene skal jeg trods alt ikke spise. :-D
Skrevet af: Anonym bruger, 21. april 2017 kl. 16.21
Skrevet af: Tine Horsum, 21. april 2017 kl. 17.53
Ja, det tænkte jeg nok!
Jeg har ellers et par hatte, og mit hoved er ret stort, men "Uden hjælpemidler"- hvad er det?
Jeg har da både en cykelanhænger (50 kg) og en "havekærre" (købt til jord-/grustransport), der nok kan tage en 80 kg.
Det er offentlig strand, selvom der ligger noget hjemmelavet "kystsikring" sine steder (læs brokker). Og det er ikke der, jeg vil hente sten- selvfølgelig ikke!
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Skriig! Møghøne!