Skrevet af: Iben H., 6. november 2016 kl. 19.21
Ja, vi har her til aften en frø i toilettet. Badeværelset er i kælderen, og vinduet stod åbent, så den er hoppet ind ad vinduet, og er uheldigvis landet i kummen. Der var jord på toiletbrættet, så den er helt sikkert kommet oppefra. Heldigvis...
Jeg har forsøgt at fange den med gummihandsker på, men den er nu kravlet den anden vej og sider måske oppe i vandlåsen. Jeg har sat et bræt ned i toilettet, så den forhåbentlig kommer frem og klatrer op den vej.
Mit spørgsmål: Hvis vi skyller ud, og den ender i kloakken, er den vel dødsdømt?
Skrevet af: Tilde P., 6. november 2016 kl. 20.27
Hej Iben.
Det er det rigtige, I har gjort at sætte et bræt ned i kummen. Lad det hele være i fred og mørke til i morgen.
Hvis den så ikke er kommet frem, tror jeg ikke den kommer. Den er muligvis allerede død. Padder tåler meget dårligt metangas, som der sikkert er på den anden side af vandlåsen.
Det er lidt synd, men I har ikke kunne gøre mere.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Iben H., 7. november 2016 kl. 22.33
Mange tak for svar. Rart at høre, at vi har gjort det rigtige - ud over at jeg nok ikke skulle have forsøgt at fange den, men i stedet givet den en redningsplanke fra starten.
Den kom desværre ikke til syne igen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Frø i toilettet