Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 23. juli 2016 kl. 20.06
Nu tror jeg, at rådyrene bliver nødt til at kapitulere og erkende deres nederlag.
Så kan man måske få lov til at have sine solbær i fred ?
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 23. juli 2016 kl. 20.11
Og sådan ser det ud når jeg lukker "lågen" op. So simpelt.
Det kan måske se lidt voldsomt ud. Men for det første er det overkommeligt at købe, og så er det flexibelt, forstået på den måde, at det jo let flyttes til andet formål, hvis det ønskes. Og endeligt så er det let at lægge elementerne ned, når jeg skal rydde ukrudt eller plukke bær.
Skrevet af: Anonym bruger, 23. juli 2016 kl. 20.13
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tilde P., 23. juli 2016 kl. 20.15
Hej.
Har du taget dem på fersk gerning?
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 23. juli 2016 kl. 20.20
Taget dem på fersk gerning ? Det kan man måske godt sige Tilde, al den stund at de jo ikke generer sig for at fouragere lystigt i hele haven. Men det er jo samtidig svært ikke at holde af dem.
Godt nok betaler vi jo også skat af jorden, men mon ikke at de var her før os, og naturen er vel ikke mere vores end deres af den grund ?
Skrevet af: Tilde P., 23. juli 2016 kl. 20.56
Hej.
Hvis det er fejninger, du har problemer med, er det ved at være slut for i år.
Råvildet parrer her i August , og derefter forsvinder bukkenes territoriehævdelse. Den kommer så først igen til næste forår omkring Påske, når de ældste bukke har fejet ny opsats.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Tine Horsum, 24. juli 2016 kl. 20.34
Vores råbuk stangede da ellers fint ud efter kattene, så de flygtede ind- så bang! i muren under vinduet. Det var så for nogen vintre siden, med sne, hvor han åd fuglefrø.
Æbler, gik også- men ikke øko-gulerødder. Og siden er han desværre gået til de evige græsmarker, sammen med sin mor (Gammelråen), og sine søskende.
Gammelråen kunne ellers springe fint over mit havebord med stole og bænk! Hvis jeg kom uventet. Og Hun lagde Bambi (sit lam) af i min haves høje græs- eller lå i hækken om vinteren.
Hun var meget genkendelig, da hun havde en undelig hullet pels, som om hun havde taget en tur med en bil- eller var skudt på med hagl. (Forbudt!)
Vi er desværre hårdt ramt af rådyrsygen, men min mand påstår, han har set et i år.- Ellers har de været helt væk i flere år.
Jeg savner Gammelråen.
I mine gemmer har jeg også et billede af råbukken, der æder fuglefrø, mens kattene ser på indefra.
Mvh
Tine
Skrevet af: Anonym bruger, 24. juli 2016 kl. 20.46
Skrevet af: Tilde P., 24. juli 2016 kl. 20.54
Der må skydes råvildt med hagl om efteråret. Bukkejagten om sommeren skal være med kugle.
Råvildt er ikke særlig skudstærkt, når de er i bevægelse, derfor påbud om kugle om sommeren, hvor det oftest er skud til stillestående buk.
Skrevet af: Tine Horsum, 24. juli 2016 kl. 21.33
Jeg *ved* ikke om gammelråen var skudt på, det kan også have været asfalteksem fra en påkørsel. Hendes pels så underlig "hullet" ud, men da hun i mindst 5-6 år kom med lam, og pelsen ikke så anderledes ud, så var det ikke skab. Hun var et sundt og stærkt dyr. På trods af den hullede pels.
Jeg troede bare hagl på rådyrjagt var forbudt?! Hvorfor må man det?
Nå, vi har ikke set rådyr i flere år, udover det, min mand siger, han har set. Han har vistnok også set en ilder (eller også er det en mink! Sortebrun), jeg hev mine billeder frem, af den eneste ilder, jeg har set, men den var ret overkørt.
Mvh
Tine- det kan jo også være et dådyr, men hans billede i farten ser mere rødligt ud, så en sommerbuk?
Skrevet af: Anonym bruger, 24. juli 2016 kl. 21.43
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. juli 2016 kl. 16.50
Du må godt nok være glad for dine bærbuske! Sådanet bur er der også omkring de varer, som Fakta ikke tager ind om natten?
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > »Kampen om frugtbuskene«