Skrevet af: H. Christensen, 1. juli 2016 kl. 16.29
Red jordbær og kom af med snegle.
Mvh
jyllands-posten.dk/livsstil/bolig/have/ECE7891731/se-den-overraskende-loesning-i-kampen-mod-draebersnegle/
Skrevet af: Gartner Duun, 2. juli 2016 kl. 10.35
Metoden er smart .Jeg har set den før og burde prøve den da jeg har mange solsorte i haven. Men jeg har heldigvis ikke så mange dræbersnegle i haven . Jeg fandt fem stk i går efter at det havde regnet. Måske skyldes det at der ike er noget interessant for dem at spise her. Ellers er det sjældent at jeg finder dem.
Skrevet af: Gartner Duun, 2. juli 2016 kl. 10.36
Metoden er smart .Jeg har set den før og burde prøve den da jeg har mange solsorte i haven. Men jeg har heldigvis ikke så mange dræbersnegle i haven . Jeg fandt fem stk i går efter at det havde regnet. Måske skyldes det at der ike er noget interessant for dem at spise her. Ellers er det sjældent at jeg finder dem.
Skrevet af: James F., 2. juli 2016 kl. 11.07
Er der én, der kort vil forklare, hvad metoden går ud på?
(Jeg har Adblocker installeret - så jeg må ikke læse med...)
Jeg har rigelig med både solsorte og snegle :/
TAK for uddybningen
Skrevet af: Tom Andersen, 2. juli 2016 kl. 11.32
Du skal samle sneglene og placere dem på en ø i et fuglebad. En sneglebuffet :-)
Jeg har så ikke fuglebade og tid nok til den metode :-)
Skrevet af: James F., 2. juli 2016 kl. 15.32
Ååhe Ja, - sådan lidt Alcatraz :P
- Men jeg er nu bange for at solsorterne hellere vil spise jordbær, solbær og kirsebær :/
Skrevet af: Anonym bruger, 3. juli 2016 kl. 22.04
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 3. juli 2016 kl. 22.05
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Iben H., 4. juli 2016 kl. 17.31
Pointen i videoen er, at solsortene skal oplæres/inspireres til at æde dræbersnegle. Naturvejlederen i videoen bruger ikke metoden som primært middel mod dræbersnegle. Det er mere et forsøg på at skabe naturlige fjender til dræbersneglene.
Jeg vil prøve at se, om jeg kan lokke solsortene til at æde nogle dræbersnegle. Om ikke andet for eksperimentets skyld.
Skrevet af: Tom Andersen, 4. juli 2016 kl. 17.45
Jeg tror nu ikke Solsorten behøver hjælp til at finde nye fødeemner, men tror måske mere på at de fleste mennesker, som vil opleve en dræbersnegl blive spist af en solsort skal gøre som naturvejlederen af den simple grund, at de timer i døgnet, hvor både Solsort og snegl er aktive, er meget få.
Men det er da sjovt at se og jeg glæder mig til at det sker i større stil:)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Snegle som solsort foder