Skrevet af: Nuria Gonzalez, 1. juni 2016 kl. 22.25
Hej! Jeg har brug for hjælp. For 2 uger siden fandt jeg en solsort redde væltet af vinden og 2 æg under buskene. Jeg fik samlet de æg, ind på redden og den tilbage i busken. Kort efter kom solsort hun og begyndte at ruge. Det er nu gået 17 dage men hunnen sidder fortsat meget i redden. Han kommer af og til og fodrer den ene unge. Den anden æg er ikke hækket. Jeg er bange for den levende unge siden hunen ikke deltager i fodring mens hun venter på den anden æg som nok ikke bliver til noget. Skal jeg prøve at fjerne æg så hun kan også koncentrere om den lille fugle?
Skrevet af: Anne Demant, 1. juni 2016 kl. 22.44
jeg tror du skal lade fuglene klare det selv, hvis du rører ved noget kan du risikere de helt forlader reden.
Skrevet af: Gartner Duun, 1. juni 2016 kl. 22.56
Enig desværre. ...Jeg kan godt forstå at du godt vil hjælpe men som Anne siger så gør du måske kun ondt være . Så lad naturen klare den sag .
Der kan være en revne i ægget siden der ikke sker noget . Normal plejer de selv at udskifte det og lægge et nyt . Men det er nok mest i starten af æglægningen
Skrevet af: Anonym bruger, 1. juni 2016 kl. 23.35
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Nuria Gonzalez, 2. juni 2016 kl. 6.17
Tak for det! Jeg vil så slappe af og nyde at have 1 fugleunge i min have :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Forvirret solsort hun