Forum

Forvirret solsort hun

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nuria Gonzalez, 1. juni 2016 kl. 22.25

Hej! Jeg har brug for hjælp. For 2 uger siden fandt jeg en solsort redde væltet af vinden og 2 æg under buskene. Jeg fik samlet de æg, ind på redden og den tilbage i busken. Kort efter kom solsort hun og begyndte at ruge. Det er nu gået 17 dage men hunnen sidder fortsat meget i redden. Han kommer af og til og fodrer den ene unge. Den anden æg er ikke hækket. Jeg er bange for den levende unge siden hunen ikke deltager i fodring mens hun venter på den anden æg som nok ikke bliver til noget. Skal jeg prøve at fjerne æg så hun kan også koncentrere om den lille fugle?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 1. juni 2016 kl. 22.44

jeg tror du skal lade fuglene klare det selv, hvis du rører ved noget kan du risikere de helt forlader reden.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 1. juni 2016 kl. 22.56

Enig desværre. ...Jeg kan godt forstå at du godt vil hjælpe men som Anne siger så gør du måske kun ondt være . Så lad naturen klare den sag .

Der kan være en revne i ægget siden der ikke sker noget . Normal plejer de selv at udskifte det og lægge et nyt . Men det er nok mest i starten af æglægningen

3 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. juni 2016 kl. 23.35

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nuria Gonzalez, 2. juni 2016 kl. 6.17

Tak for det! Jeg vil så slappe af og nyde at have 1 fugleunge i min have :)

Nyt svar til emnet »Forvirret solsort hun«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Forvirret solsort hun

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider